Acasă » Obsesii, angoase » Nu ştiu dacă universul complotează…

Nu ştiu dacă universul complotează…

De fapt, sigur nu complotează, doar mi se pare mie.

Voiam de fapt să scriu despre ce mică e lumea, şi ce fain e să descoperi că la biroul de lângă stă colega ta de facultate, cu un an mai mică. Evident, ne-am cunoscut doar anul ăsta, deşi am terminat amândouă facultatea de câţiva ani (Doamne, brusc m-am simţit bătrână!). Nu e primul caz din istoria personală, acum 6 ani, la primul job serios, mi-am cunoscut în training un alt coleg (de an, de această dată), deşi, vorba aia, frecventam de mai bine de doi ani aceleaşi cursuri. Teoretic, bineînţeles, practic sunt sigură că ne mai  văzuserăm prin barul facultăţii.

Dar să revenim la lucruri mai importante.

Cum ar fi că sâmbătă, în preamăreaţă zi de naştere a iubitului (nu ştiu dacă premeditat îl cheamă şi Andrei), m-am trezit cu noaptea-n cap şi cu chef de bucătărit. Pe lângă faptul că tiramisul l-am înnobilat (e un fel mai delicat de a pune problema) cu un plic întreg de zahăr vanilat bourbon, că numai gust de tiramisu n-a mai avut, am dat-o în bară (nu ştiu dacă ar trebui să fac publice chestiile astea, dar mi le asum) şi cu cozonacii.

Trecem cu vederea peste aluatul superdospit, care s-a lăţit vreo 3 centrimetri în jurul vălăului în care dormea. Şi peste faptul că am înecat acelaşi aluat în prea mult ulei, de l-am făcut din cale-afară de elastic (poate prea elastic). Dar nu pot trece peste faptul că am uitat să pun esenţe şi o idee mai mult zahăr (sau, vorba lu’ mama, am pus, dar puţin). Rezultatul a fost un cozonac evident nu sărat, dar nici dulce. A fost aşa, cam ca azma pe care-am făcut-o eu în copilărie, şi în care, de asemenea, am omis să pun sare. În parte şi din neştiinţă, dar asta e, nimeni nu se naşte învăţat, şi cu atât mai mult eu.

Dar stai! Epopeea culinară nu s-a încheiat! Întrucât nu poţi supravieţui o zi întreagă doar cu tiramisu şi cozonac insipid, mi-am pus înapoi şorţul de mare bucătăreasă şi am mai tras un loz. Mă rog, o bucată de carne din congelator, care părea extrem de fragedă. Poate prea fragedă, dar mie nu mi-a picat fisa pe loc. Şi după ce-am căptuşit-o cu usturoi şi alte condimente, într-un mare fel, am culcat-o pe un pat de varză, într-un vas roman, şi dusă a fost (la cuptor, adică). Ei bine, după o oră, minunea minunilor, friptura mea de viţel (pentru că da, trăiam cu impresia că acolo era carne de viţel),  ce să vezi, se transformase în ficat de porc! Da, exact faţa aia am făcut-o şi eu când am ridicat capacul…

Şi gata cu aventurile în bucătărie, m-am făcut destul de râs.

Să povestesc puţin şi despre cum am făcut încălzirea de dimineaţă. Voiam prima oară să spun mişcare, dar eu fac mişcare zilnic, mai bine de o oră de mers pe jos, pentru că – da, ai ghicit! – merg pe jos la lucru.

Aşadar, în această dimineaţă, am avut treabă pe Tache Ionescu, la Evidenţa Populaţiei. Mers, rezolvat, plecat. Plecat cu gândul că iau expresul 2 de la Bastion. Şi cum mergeam agale, cu căştile în urechi, ce văd la 100 de metri în faţă? Exact, este expresul, traversând intersecţia în viteză! Aşa că m-am lansat într-un sprint de 100 de metri pietoni, de m-am mirat singură de unde atâta energie pe capul meu. Atâta doar că am ajuns în staţie exact când acelaşi expres pleca din staţie. Şi dus a fost, şi cred că nici şoferul n-a aruncat un ochi în oglinda laterală să mă vadă cu limba scoasă de-un cot.

Înjur gentil în gând, şi îmi pun toate speranţele în autobuzul 40. Îmi şi închipuiam cum ar fi să-mi treacă şi ăsta prin faţa ochilor. Ei bine… ei bine… cine a trecut în viteză pe lângă mine?

5 gânduri despre „Nu ştiu dacă universul complotează…

  1. Las’ că măcar ai noroc în dragoste. Adică… sper că nu şi-a luat lumea în cap după „friptura de ficat”. :-D

    Îmi place tema asta, îmbie la visare. ;-)

  2. Ei, păi atunci de ce te mai plîngi? Uite că Universul mai complotează şi în favoarea ta. ;-)
    Numa’ să nu uiţi treaba cu ulcioru’ şi numărătoarea drumurilor. :-P

    Să vă fie de bine! :-)

Lasă un răspuns

