Acasă » Obsesii, angoase » Ce face Dora în concediu

Ce face Dora în concediu

În mod normal, când spui concediu, te gândeşti automat la dormit mult şi trezit târziu, colindat locuri mai mult sau mai puţin cunoscute, în general chestii relaxante şi/sau lenevoase. După caz.

În cazul meu însă, după cum am observat în ultimul an, concediile mele s-au înpărţit în două. Concediu pentru făcut curăţenie, şi concediu de colindat prin ţară.

Să ne-nţelegem. A fost unul singur la număr (cel de curăţenie), dar e suficient. Sunt sigură că din exterior se vede cam ciudat (pentru a fi blândă în exprimare). Până la urmă, pentru cei mai mulţi, a face curăţenie este o adevărată corvoadă. Dar când te cheamă Dora, iar ordinea se apropie vertiginos de manie, a-ţi lua câteva zile libere doar pentru a face curăţenie e mai degrabă motiv de bucurie.

Nu există, aşadar, (cu exagerarea de rigoare) bucurie mai mare pentru mine decât să mă desfăşor în voie cu activităţile casnice când e casa goală. Şterg praful cu atâta spor şi curăţ podeaua cu atâta zel, după ce toată lumea pleacă la lucru, ceva de speriat.

Mă trezesc fără greutate la ore la care alţii, dacă s-ar şti în concediu, s-ar întoarce pe partea cealaltă şi şi-ar continua somnul. Da, asta înseamnă inclusiv ora 8 dimineaţa.

E drept, nu în fiecare an mi-am luat un astfel de concediu, ţine şi de împrejurări totuşi. Anul acesta, apartamentul a trecut printr-un amplu proces de renovare, lucru care s-a lăsat, normal, cu mult praf  şi cutii pline cu lucruri care trebuiau să-şi găsească un loc. Iar eu n-am mai avut răbdare până în week-end (de atâta entuziasm, desigur), aşa că mi-am luat concediu din miezul săptămânii, numai pentru, cum altfel, o amplă acţiune de curăţenie.

Despre plimbatul prin ţară, e cam de prisos să spun ce presupune, orice om normal şi-l ia. Ocazional, unii oameni se mai plimbă şi prin afara ţării, dar eu nu i-am depăşit încă graniţele (şi asta pare de necrezut pentru unii, eu însă nu plâng).

Oricum, şi România, cu toate defectele ei, e frumoasă. Am fost de două ori în vizită la Braşov, admirându-l de pe Tâmpa şi inspirând aerul de munte. De câteva ori la Oradea, respectiv la Băile Felix (de unde mă smulgeam cu greu din bazinele cu apă termală). Şi într-o excursie la Vadu Crişului, pe defileu (unde mi-am spart capul de indicatorul rutier al Poliţiei, printre altele – întreaga drumeţie, de altfel, a fost presărată cu aventuri, promit să le detaliez cu proxima ocazie). Toate astea într-un singur an (care nici măcar nu s-a terminat).

Nu cred totuşi să fie de neînţeles un astfel de concediu. Îţi mai iei uneori concediu şi pentru a-ţi rezolva anumite probleme. Sau, cum îmi spunea cineva, un concediu pentru a merge la cât mai multe interviuri.

Sunt curioasă totuşi dacă şi-a mai luat cineva un concediu din-ăsta… să-i zicem tematic.

7 gânduri despre „Ce face Dora în concediu

  1. Eu sînt în concediu de-o viaţă şi tot nu reuşesc să pun lucrurile-n ordine în amărîta asta de casă. Cînd mai ai cîteva zile de concediu nu vii o fugă prin Ploieşti să admiri rafinăriile…? :-P

    În altă ordine de idei: ce-a păţit blogul tău, a dat în hepatită, că văd numai galben în faţa ochilor…? :D

  2. Am trecut prin Ploieşti, acum câţiva ani, în drum spre Buşteni. Mi s-a părut foarte sobru ( poate şi din cauza ploii) :D

    ps: mai dă un refresh, o să vezi c-ai ajuns pe lac, la pescuit :))

    LE: ai dat refresh înainte să public comentariul! :D

  3. O fi oraşul sobru, da’ io nu mi-s deloc. Mai ales acu’, cu sticla de coniac în faţă. :-D

    P.S. Nu ştiu să înot, so I’m outta here. :-)

  4. uhm…. are you for hire? :))
    si da, si eu mi-am mai luat din astea, dar asa, mai rarut ca e mai dragut. si oricum nu ma invredniceam sa termin treaba.

Lasă un răspuns

