Acasă » Obsesii, angoase » Termopane, termopane…

Termopane, termopane…

Recent, am avut o discuţie cu cineva legată de termopane. Discuţie în urma căreia am ajuns la concluzia că, din câte se pare sau după cum consideră unii, a-ţi îmbrăca toată casa în termopane reprezintă unitatea de măsură pentru a fi în rând cu lumea.

„Uite, în blocul de vizavi e o familie de intelectuali, el e inginer, iar ea e profesoară. Toţi de pe scară şi-au pus termopane – inclusiv la balcon, numai ei nu. Păi spune şi tu!”

Am încercat să-i explic că poate oamenii nu vor, că poate nu le plac termopanele, sau pentru că, pur şi simplu, nu consideră că e necesar să-şi decoreze casa cu termopane. N-a fost chip să ajung la o înţelegere. Nu există motiv suficient de solid pentru care să nu-ţi pui termopane la casă, iar faptul că nu ai bani reprezintă, cel mult, o scuză; dar şi aia temporară.

Nici nu mai ştiu când a început moda asta cu geamurile termopan, însă cert este că într-o perioadă răsăreau aproape peste noapte. Străzi cu al căror decor mă obişuisem de ani de zile, s-au modificat brusc, şi mai să nu le recunosc.

Înţeleg că sunt bune izolatoare fonice (deşi mi s-a întâmplat ocazional să mă îndoiesc şi de asta), respectiv termice, însă unele clădiri nu prea au nevoie de aşa ceva.

În ianuarie, când m-am plimbat agale prin Braşov, am rămas uimită să constat că unele clădiri de factură mai veche aveau geamuri termopan. Nu spun că arătau de-a dreptul oribil. Toată frumuseţea lor de clădiri vechi şi cu o oarecare încărcătură istorică a fost înghiţită de ramele de plastic, lăsând loc unei combinaţii cel puţin ciudate de stiluri. 

E necesar să avem toţi termopane? Întreb şi eu…

photo

9 gânduri despre „Termopane, termopane…

  1. Exista ‘termopane’ cu rame de lemn, incat sa nu arata ca prastia intr-o zona istorica. In rest .. le am de vreo 6 ani in casa si nu le-as schimba PE NIMIC. Da, izoleaza termic si fonic, asta se traduce prin somn linistit noaptea si caldura mai mare in casa :)

  2. Nu mă-nţelege greşit, nu sunt împotriva termopanelor. Şi eu am, de câţiva ani deja, însă nu consider că cei care nu au sau nu intenţionează să-şi pună termopane sunt mai puţin oameni. Atâta tot. :)

  3. asta nu am inteles nici eu niciodata! Locuiesc in state de 7 ani si aici nu am vazut niciodata aceste ferestre mirifice de termopan. Nu vezi nici un bloc pestrit cu ferestre de 100 de feluri si in nici un caz nu vei vedea cineva sa-si inchida balconul! chiar din contra, aici lumea plateste bani multi in plus ca sa aiba balcon/aer liber. Chiar daca intelegem ca poate vrea lumea izolatie fonica si termica si poate macar pune o rama de lemn, dar am vazut lume cu usi in casa toate albe is termopan, arata asa de oribil mai ales cand vezi o gresie aruncata si niste faianta de-ti vine sa sari de pe geam.

    Ar trebui sa se organizeze cartierele sau macar blocurile si sa trebuiasca permis special pentru orice schimbare care se vede din exterior, gen geamuri si ce cosmaruri am mai vazut recent, izolatia termica la apartamente separat de cladire, adica blocuri curcubeu in 15 culori. Respectul pentru vecini si cartier duce doar la intelegere si lucruri bune.

  4. am vazut o casa inchisa cu termopane produse in China deoarece nici un producator din Romania nu a fost de acord sa execute asa ceva. La capitolul calitate ferestrele erau realizate execrabil… insa omul si-a facut damblaua… si-a pus termopane in forma de VIOARA !!!

Lasă un răspuns

