Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Timpul care-i relativ

pe Noiembrie 24, 2012

Evident că n-am de gând să reinventez apa caldă. Toată lumea ştie la ora asta că timpul este relativ. Vreau doar să notez câteva observaţii personale pe marginea acestui subiect. Iar pe post de introducere, aş putea vă amintesc de acea anecdotă care spune că atunci când eşti în pat la ora 7 şi închizi ochii pentru un minut, când îi deschizi e ora 8, iar când eşti la birou la ora 13 şi închizi ochii pentru un minut, când îi deschizi înapoi este ora 13:01.

Mi-aduc aminte că acum vreo 3 ani, într-o seară de decembrie, am ieşit în oraş cu un văr de-al meu. Ca un domn, a venit şi m-a luat de acasă, urmând ca pe drum să mai culegem un prieten, cu destinaţia demult închisul bar din Unirii, de pe colţ de lângă Dom, al cărui nume nu mi-l amintesc acum. Undeva înainte de Centrul Bancar, sună amicul pentru a cere coordonate temporale, iar vărul îi răspunde senin că ajungem la el în 5 minute. Apăi, vorba ardeleanului, „da’ ce eşti, bă, rachetă?”, de ajungi în 5 minute tocmai până-n zona Lunei? Asta ca să nu mai zică lumea că doar la femei 5 minute în faţa oglinzii se traduc printr-un sfert de oră.

Am observat, de asemenea, că „imediat” (la fel ca nimicul) nu înseamnă aproape niciodată imediat. Pesemne ştia tata de ce atunci când îmi cerea ceva, iar eu îi răspundeam cu „imediat”, îmi replica „nu imediat, ci instantaneu”.

Bunăoară, când Mărie zice să pun de cafă, că ajunge imediat, asta înseamnă că eu am timp să merg şi până la buticul de la colţ, să cumpăr o sticlă de cola, să scot şi hainele la uscat, şi abia apoi să mă apuc de cafea. În cazul ăsta, imediatul are durată variabilă. Iar în alte cazuri (care nu au neapărat legătură cu Mărie), am constatat cu ochii pe ceas că imediatul durează aproximativ juma’ de oră.

Concluzia este că sunt de acord cu titlul şi, implicit, cu timpul care-i relativ.

photo
7 responses to “Timpul care-i relativ

  1. alarma spune:

    Fiecare din noi are preceptia sa unica si personala despre timp :)

  2. Green Dental spune:

    nu doar timpul este relativ toate sunt

  3. skate spune:

    Mult adevar zace in acest articol.

  4. tare asta, „imediat” nu e niciodata imiediat. la fel si cand zici „stai 2 secunde”, niciodata nu sunt 2 secunde :)

  5. Mugur Ionescu spune:

    Parerile sunt relative, adevarul este relativ, totul este relativ…

  6. Felicitari pentru articol!

Lasă un răspuns

