Acasă » Obsesii, angoase » Dora Cascadora faţă-n faţă cu tratamentele naturiste

Dora Cascadora faţă-n faţă cu tratamentele naturiste

În caz că n-aţi ştiut, şi de fapt nu prea aveaţi de unde să ştiţi, pentru că nu v-am spus, domnia mea s-a pricopsit cu o răceală sănătoasă (ironic, nu?) acum vreo două săptămâni. Iar întrucât domnia sa, răceala, mi-a limitat capacitatea de a mă exprima (oral, adică – iar pentru cine nu ştie, lucrez într-un call-center), prietenii şi colegii mi-au recomandat, prin puterea medicului de familie, un concediu medical. Ceea ce am şi făcut, însă nu fără a scăpa de o listă lungă de medicamente pe care trebuia să mi le administrez zilnic. Ceea ce am şi făcut. Teoretic, cel puţin.

Practic, ghidându-mă după zicala „o răceală trece într-o săptămână dacă iei pastile, şi în 7 zile dacă nu iei nimic”, în prima săptămână mi-am luat în fiecare zi, docilă, doza de paracetamol şi bioparox (un spray de gât deosebit de greţos, care este în acelaşi timp – tot ironic! – foarte aromat dacă pufui cu el prin cameră). La care s-au adăugat picături pentru nas, pentru că trebuia să mai şi respir între timp, nu doar să fiu în stare să mănânc.

Ei bine, imediat ce s-a încheiat prima săptămână (cu un succes relativ, iar asta numai dacă luăm în calcul că am „scăpat” de concediul medical), am pus deoparte cutia cu medicamente, şi am îmbrăţişat (şi m-am îmbrăţişat, o să vedeţi mai încolo de ce) remediile alternative oferite de natură.

Primul tratament (şoc) aplicat a fost cel cu usturoi. O căpăţână din probabil cel mai iute usturoi primit vreodată prin poşta română de la Maia. O căpăţână cu vreo 7 căţei de usturoi, consumaţi toţi 7 aşa cum bei un shot de tequila. Adică sec. În acele momente, cu limba arzând de iuţeala usturoiului, cu muşchii încordaţi şi lacrimile şiroind pe obraji (din acelaşi motiv), m-am luat singură în braţe şi m-am zvârcolit în pat jumătate de oră. Dar măcar mi-a mai ostoit durerea din gât.

Mai târziu mi-am adus aminte de efectele calmante ale muşeţelului. Drept urmare, am dat năvală la punga cu muşeţel cules din curtea aceleiaşi Maia, am luat o mână sănătoasă şi am aruncat-o într-o ulcică cu apă clocotindă. Iar la vreo 5 minute după aceea, mi-am plecat şi eu faţa spre baia de aburi binefăcători, la adăpostul unui prosop luat la nimereală din dulap. Aşa am întâmpinat-o şi pe soră-mea, când a venit acasă de la lucru. Doar că ea nu avea cunoştinţă de demersul meu naturist, motiv pentru care m-a întrebat ce mi-a venit dintr-o dată să îmi deschid porii. Cu ocazia asta, am aflat că odată cu desfundatul căilor respiratorii, mi-am aplicat şi un mini tratament cosmetic. Natural, evident.

Sedată de la muşeţel, am continuat experimentul. Iar următorul pe listă a fost un shot de licoare alcoolică pe bază de anason, aproape la fel de greţoasă ca bioparoxul (şi la fel de aromată), şi cu care de asemenea nu mai vreau să am de-a face vreodată. Anason despre care se spune, de asemenea, că ar avea proprietăţi terapeutice. Ca efect imediat însă, n-am simţit decât că mă ia ameţeala.

La final, mi-am întors privirea spre marea mea dragoste – cartoful. Încă din fragedă pruncie, de fiecare dată când aveam gâtul umflat, mama mi-l bandaja cu un colier de cartofi învelit în basma. Aşa că mi-am curăţat doi cartofi (luaţi de la supermarket de data asta, nu de la Maia), i-am stropit cu o lingură de oţet şi mi i-am înfăşurat în jurul gâtului, într-un batic, şi m-am băgat în pat.

Rezultatul a fost că am decis ca pe viitor să am mai multă grijă să nu răcesc, pentru că nu mai vreau să trec prin tot travaliul ăsta.

Un gând despre „Dora Cascadora faţă-n faţă cu tratamentele naturiste

Lasă un răspuns

