Acasă » State of mind » Cum se dizolvă o prietenie?

Cum se dizolvă o prietenie?

Pe Emi am cunoscut-o într-o vacanţă de vară, acum mulţi-mulţi ani. Mai avea un an până la examenul de capacitate, iar eu, proaspăt trecută prin el, i-am zis că n-are de ce să se teamă. Ne făcuserăm un obicei să ne suim pe biciclete, şi să străbatem uliţele satului cântând. Când a venit vremea să mă întorc acasă, am făcut schimb de adrese. Ne-am scris constant vreo 2 ani de zile, schimbând impresii de liceu şi împărtăşindu-ne mici secrete. După care totul s-a oprit brusc. Nu mai ştiu când am încetat să verific cutia poştală.

De Cris m-am apropiat datorită vremurilor tulburi pe care le traversam amândouă. Ne încurajam una pe alta. Pentru o lungă perioadă de timp, puneam fiecare problemă pe tapet, şi încercam să găsim cea mai bună soluţie. Când drumurile noastre s-au despărţit, ne-am promis că vom ţine legătura, şi că ne vom vedea cât de curând. Nu ne-am mai văzut de atunci. Pentru mult timp, n-am mai ştiut nimic de ea. Recent, ne-am „reconectat” virtual, dar afară de politeţuri, n-am schimbat nimic.

Şi aş putea continua încă trei pagini cu prieteni de care nu credeam atunci că mă voi despărţi vreodată. Vorba bine, despărţit. Şi nu, aici nu e vorba de acei prieteni pe care nu-i vezi cu anii, dar despre care ştii că sunt tot acolo, iar dacă ar fi să daţi unul peste altul la supermarket, aţi merge apoi direct la o cafea, pentru că aveţi atâtea să vă spuneţi.

E vorba de acei oameni pe lângă care azi treci pe stradă, îi saluţi şi mergi mai departe. Deşi la momentul acela nu ţi-ar fi trecut prin cap să ai putea avea parte de un aşa deznodământ.

Nici nu trebuie să ai de la început impresia că vă cunoaşteţi de-o viaţă. Vă înţelegeţi aşa de bine, încât ţi-e greu să crezi că la un moment dat acel cineva (indiferent că e fată sau băiat) nu va mai face parte din viaţa ta. De fapt, nici nu iei în calcul o astfel de variantă. Simţi că aşa va fi întotdeauna, chiar dacă nu vă faceţi planuri până la adânci bătrâneţi.

Cu toate astea, întâlnirile se răresc la un moment dat. Iar discuţiile devin banale, plate. Ca şi când n-ai vorbit cu un prieten foarte bun, ci cu un oarecare. Apoi pauză. Şi doar ştim că omul nu se schimbă peste noapte. Că dacă s-ar fi întâmplat brusc, ţi-ai fi pus imediat întrebări. Dar aşa, relaţia s-a degradat constant, lent. Până s-a dizolvat complet.

Iar tu nici nu ţi-ai dat seama, şi te-ai trezit dintr-o dată singur.

5 gânduri despre „Cum se dizolvă o prietenie?

  1. Abea acum am avut timp sa imi verific mailul, si am gasit update-ul de la tine de pe blog. Sincer, daca as sta sa iti insir nume de prieteni cu care am pierdut legatura doar in ultimii trei ani, pana maine dimineata as tot vorbi… poate si mai mult. Dar oamenii se schimba, si nu ii putem opri. Fiecare cu drumul lui, pana la urma. Stiu ca suna a platitudine, dar asa stau lucrurile in lumea reala… Prieteniile adevarate sunt rare, si cele care dureaza peste ani sunt si mai rare. Trebuie doar sa fim atenti cand le intalnim, ca sa le putem pretui, si sa ne aducem aminte de ele cu drag :)

  2. Eu am stiut mereu care-mi vor fi prieteni si care doar cunostinte. In consecinta, nu ma mira niciodata cand relatiile se racesc treptat, dar ma distrug relatiile care dispar brusc, cele despre care credeam ca vor dura mult, mult timp.

  3. se inampla ca avem nevoie de un anume om o perioada, iar apoi evoluam in directii diferite si ne trezim ca nu mai avem puncte comune. ca si-n casnicie :D

  4. @Ionuţ: nu există drac mort :P
    @Lexxa: încerc să-mi aduc aminte de ele cu drag, dar nu reuşesc tot timpul :)
    @MIhai:exact cu relaţiile alea care dispar brusc am şi eu o problemă!
    @Redsky: da, interesantă comparaţie. o putem dezbate într-o bună zi, când ai răbdare :D

Lasă un răspuns

