Acasă » State of mind » Despre farfurii de spălat şi alte mărunţişuri

Despre farfurii de spălat şi alte mărunţişuri

Mă gândeam azi, în timp ce stăteam aplecată asupra unor farfurii de spălat, la un lucru. Mă uitam la chiuveta ce părea plină, dar care, pe măsură ce terminam de lustruit o farfurie şi o puneam la uscat, că ea, în mod evident, se goleşte. Când am terminat cu toate, am constatat (şi nu era prima oară), că de fapt, farfuriile nu erau aşa de multe, nici castronelele, nici tacâmurile. Doar că, fiind ele acolo claie peste grămadă, îmi dădeau impresia că îs aşa de multe, încât cel puţin o oră voi petrece în compania lor.

Cam de fiecare dată când ştiam că e rândul meu la spălat vase, alocam activităţii cel puţin o jumătate de oră. Nu-mi explic de ce, dar sigur mi-am alocat în acelaşi timp şi o marjă de eroare t +/- 10 minute. Însă niciodată n-am stat juma’ de oră, decât dacă din spălatul vaselor migram ulterior şi la alte activităţi casnice care au loc doar în bucătărie (de genul, curăţat aragaz sau frigider, sau – mai rar, ce-i drept, din partea mea – gătit). Însă în ceea ce priveşte farfuriile, terminam cu ele în doi timpi şi trei mişcări.

La fel se întâmplă, mă gândesc eu, şi cu alte lucruri din viaţa noastră. Se adună mai multe, la fel ca nişte haine aruncate peste tot prin cameră, printre scrisori şi notiţe în dezordine, şi când te uiţi la ele de la distanţă, te cam apucă spaima. Nu doar că îs mai multe decât crezi că poţi orândui, dar mai sunt şi încâlcite, şi de scos la capăt… ei bine, asta se va întâmpla la anul şi la mulţi ani. Sau, dacă se întâmplă azi, la finiş o să scoţi limba de-un cot.

Nu-i deloc aşa. La fel cum iei hainele, una câte una, le împături frumos şi le aşezi la locul lor în dulap, aranjezi scrisorile şi pui notiţele în ordine, la fel faci şi cu maldărul de chestii care crezi că se ridică până la cer. Una câte una, pas cu pas.Şi vezi că nu sunt aşa de mari şi năucitoare, ba din contră, sunt mititele. Şi termini repede.

Singurul lucru neplăcut e că la final s-ar putea să te doară puţin spatele. Dar şi aia trece. :-)

Powered by Qumana

Un gând despre „Despre farfurii de spălat şi alte mărunţişuri

Lasă un răspuns

