Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Ştiaţi că…?

pe Decembrie 14, 2011

Eu nu ştiam, recunosc din start. Şi probabil nici n-aş fi aflat prea curând, dacă nu mă lumina soră-mea într-o zi, când mă plângeam cât de proastă e ciocolata pe care tocmai o primisem.

De fapt, există ciocolată, şi există tabletă cu ciocolată. Dar eu nu făceam diferenţa asta când mă aflam în faţa unui raft plin de ciocolată. Lecturam ambalajul, dar tot timpul săream de prima parte. Să aibă lapte, alune, stafide, sau ce-mi mai poftea mie inima în momentul ăla. Iar asta din cauză că, pentru mine, tableta cu ciocolată era acelaşi lucru cu ciocolata, doar sub altă formă.

Normal, nimic mai fals. Ciocolata ciocolată e făcută din unt de cacao şi lapte (în cantităţi semnificative şi, uneori, de calitate mai bună), pe când tableta conţine o fărâmă de cacao (de obicei praf de cacao), şi foarte puţin lapte. Ştiu asta pentru că am stat apoi să bibilesc ambalajele, căutând diferenţe.

De cealaltă parte, încă încerc să-mi explic de ce Milka mi se pare mai bună decât Poiana…

4 responses to “Ştiaţi că…?

  1. dam167 spune:

    Tu glumesti, nu? In primul rand tableta este DE/DIN ciocolata. Daca era de mere, era Apple.
    Calitatea ciocolatei tine de reteta si de procesul de productie. Variatia procentuala a ingredientelor nu face ca produsul sa nu fie ciocolata ci doar ii schimba consistenta, gustul etc. Praf de cacao? Inca o data: tu glumesti, nu?
    Sunt curios ce ai fi scris despre ciocolata alba. Aia, draga cascadoareo, nu e ciocolata.

  2. crinutza spune:

    Ete un studiu comparativ aici:
    http://www.testecomparative.ro/uploads/news/studii/Studiu%20ciocolata.pdf
    Aparent si ciocolata alba contine cacao… uneori.

  3. Drugwash spune:

    Era şi timpul pentru o dezbatere serioasă pe tema unei specii pe cale de dispariţie cum e ciocolata. Mă rog, cel puţin cea care conţine cacao sub o formă sau alta. Or fi reuşit ăştia să facă „înlocuitor de cacao” din soia, cum fac cu laptele, carnea şi orice s-o mai face acum din blestemăţia aia de plantă?
    Da’ să nu deviez de la topic: pe undeva am vaga impresie că mi-aş putea cumpăra o cameră foto bunicică, aş putea comanda un tort de ciocolată aranjat profesional şi chiar mi-ar ieşi o mică reuniune – fie de familie, fie cu puţinii prieteni care mi-au rămas – cu cei 819 $ :!: cît costă fotografia unui tort :arrow: aici. Sînt curios: cunoaşte cineva dintre voi vreun idiot trepanat care ar plăti asemenea sumă pe o fotografie, indiferent de calitatea şi dimensiunile ei?

    Enjoy your chocolate, dragele mele! ;)

  4. […] Citeste restul articolului aici : Ştiaţi că…? | Random Ramblings […]

Lasă un răspuns

