Acasă » Diverse » O călătorie cu metroul

O călătorie cu metroul

Aveam vreo 5 ani când m-am plimbat prima oară cu metroul. Habar nu aveam atunci că aşa îi zice, după cum nu ştiam nici cum am ajuns acolo sau cât de mult a durat călătoria. Mi s-a părut oricum cam înfricoşător, dar m-am bucurat că destinaţia finală era la mare. Abia peste câţiva ani am aflat că e vorba de metrou, mai precis metroul din Bucureşti.

După 20 de ani am avut iar ocazia să mă plimb cu metroul. Surprinzător, a fost mai puţin înspăimântător ca prima oară (şi pe cât văzusem eu în serialele poliţiste), şi n-a fost nici aşa de aglomerat pe cât auzisem din stânga şi-n dreapta. Ba mai mult, pot spune că a fost chiar plăcut.

Primul lucru pe care l-am remarcat, după ce  am scăpat de senzaţia ciudată din subteran, cu tone de oţel deasupra capului, a fost curăţenia. Cel puţin staţiile pe care le-am tranzitat mi s-au părut îngrijite, fără hârtii aruncate fără ţintă, şi fără mizerie. Pereţii erau tapetaţi în mare parte cu reclame luminoase, nu cu grafitti. Şi garniturile de metrou arată bine, fie că erau mai vechi, fie ca erau mai noi.

Mă aşteptam să dau nas în nas cu un puhoi de oameni şi să fiu literalmente dusă de val. N-a fost cazul. Mă gândeam iniţial că o fi vacanţă, dar mi-am adus aminte că e luni şi nu toată lumea are week-end-ul prelungit, ca mine.

Am văzut foarte mulţi oameni preocupaţi, absorbiţi de griji; oameni care-şi verificau insistent telefonul mobil; am văzut oameni care imediat ce urcau în metrou, scoteau din geantă o carte şi se cufundau în lectură; oameni încruntaţi sau îngânduraţi; dar nu prea am văzut oameni zâmbind.

Oricum, deşi în mod curent nu folosesc mijloacele de transport în comun, preferând mersul pe jos, mi-ar plăcea mai mult să merg cu metroul decât cu ratt-ul. Măcar pentru faptul că aş avea mai mari şanse să dau peste aşa ceva…

12 gânduri despre „O călătorie cu metroul

  1. Vezi ca noi, miticii, in ciuda a ce barfesc ardelenii aia aroganti nu mancam oameni si nici nu suntem chiar atata de jegosi. Ar trebui sa vii mai des, sa vezi ca dracul nu e chiar asa de negru. Cat priveste aglomeratia sunt zile in care e un adevarat calvar, iar in noduri de trafic precum Piata Victoriei sosesc cateva trenuri aproape simultan, ceea ce inseamna cel putin 2.000 de oameni pe peroane si inca pe atat in vagoane. Acum ai scapat ieftin, probabil nu ai calatorit la o ora de varf. Iar oamenii sunt ingandurati pentru ca orice metropola iti sterge zambetul de pe chip. Nu te-ai intrebat niciodata de ce aia din CSI NY rad mai putin decat cei din CSI LV? Cu cat e orasul mai mare, cu atat oamenii se instraineaza mai mult.

  2. Tot ce-i posibil. La 8 seara nu mă aşteptam oricum să fie prea multă lume, dar la 8 dimineaţa?
    În plus, dragă Ionuţ, n-am spus că mă aşteptam la jeg, ci doar am rămas surprinsă că în ciuda traficului intens, e aşa de îngrijit.

  3. Şi n-o să vină să crezi, dar aglomeraţia e ca un organism viu care respiră, trăieşte, se transformă de la minut la minut, oră la oră şi de la zi la zi.

  4. La întoarcere m-am plimbat aproape o oră cu metroul, până să ajung la gara de nord. Asta se întâmpla între 9 şi 10. Pesemne că tocmai trecuse „ora de vârf”. :)

  5. Cum am zis, aglomeraţia urbană are un comportament foarte ciudat. Azi poţi să te blochezi în trafic pe o rută, dar peste fix o săptămână să fie liber. Sau pe o rută unde ştii că nu trece nici o maşină de obicei te pomeneşti că stai blocat. Nu există două zile la fel, şi nici două zone identice. Uneori stau şi mă întreb ce îi determină pe toţi acei oameni să o ia într-o direcţie sau alta de se întâlnesc toţi la mijloc?

  6. După ce mergi de câteva ori, mai ales la ore de vârf… dai și de puhoi.

    Oricum, pentru aglomerație la orice oră există pasajul de la Unirii. :lol:

  7. Chiar azi îmi confirma un prieten că pasajul de la Unirii e cel mai aglomerat. Iar prietenul nu e din Bucureşti. Numai eu am avut „neşansa” să îl văd mai aerisit. :))

  8. Mă scuzi, dar pentru ăştia de la ţară care văd la ei pe uliţă o maşină la juma de oră, Bucureştiul e cel mai aglomerat oraş din lume, în care oamenii merg şi pe pereţi, numai să aibă loc. :))

  9. Să cauţi zilele următoare pe Youtube „YMCA metrou Piaţa Unirii”…asta în cazul în care se gândeşte vreunu să pună online filmarea cu telefonul.

Lasă un răspuns

