Acasă » Diverse » The tree house

The tree house

Dudul

Acum câţiva ani (mulţi ani, când eu eram mică), la sat, curtea principală a casei era dominată de un dud înalt şi stufos. Cu scara proptită de trunchi, se ajungea cu uşurinţă la ramurile principale, parcă anume făcute pentru a se strecura printre ele un singur om. Adică eu.

E drept, nu apucam să pierd prea mult timp în dud, pentru că avea grijă Maia să se proţăpească la rădăcină şi să-mi dojenească apucăturile alpiniste. Moment în care coboram spăşită şi-mi vedeam de alte chestii prin ogradă… până la următorul moment de neatenţie. Ba chiar mă băteau gânduri să îmi încropesc acolo sus, în dud, un fel de foişor în care să stau şi să citesc sau să completez integrame. Şi să dorm, bineîneţeles.

M-a ţinut căţăratul ăsta prin copaci până am ajuns la liceu, când am tras eu concluzia că nu baş mi-ar mai şade bine cocoţată prin copaci. Nu se cade la o domnişoară să aibă asemenea comportament copilăresc. Bine, şi dudul a dispărut într-o vară, dar asta e partea a doua. Însă dorinţa de a locui la un moment dat, fie şi pentru scurt timp, într-o căsuţă în copac, nu a dispărut.

Lothlorien

Da, e spectaculoasă trecerea de la dudul din Oltenia la minunăţia de pădure care este Lothlorien, dar aşa a fost. Că imediat ce-am început facultatea, am văzut şi prima parte din Lord of the Rings. Am căscat ochii cât cepele când au intrat cei 8 rămaşi (offtopic: parcă acu’ mi-a picat fisa, că ei erau 9 la început, în acelaşi timp cu „The Nine have left Minas Morgul) în pădurea fermecată. Mi-am zis atunci că o să ajung şi eu pe acolo când o să fiu mare.

Nu spun ce orgasm vizual aveam la fiecare cadru din ţinutul lui Galadriel. Închideam ochii pentru câteva momente (mai ales de la a 4-a vizionare încolo, când deja ştiam tot filmul pe de rost), şi îmi închipuiam ce frumos ar fi să populez eu una din acele construcţii. [moment de visat cu ochii deschişi şi oftat]

Nici nu vreau să ştiu cât de mare a fost volumul de muncă depus în a da viaţă şi a transpune în realitate acel superb ţinut creat de imaginaţia lui Tolkien. (care, între noi fie vorba, în carte e şi mai frumos zugrăvit)

Zilele noastre

Mi-ar fi plăcut să mă laud acum că locuiesc într-un tree house. Dar nu pot. Încă locuiesc într-un apartament cu pereţi de beton.

Totuşi, pe lista de lucruri de făcut într-o viaţă, merită trecut şi asta. Iar de n-o fi să îmi petrec măcar câteva zile într-o astfel de casă în copac gata construită, într-un concediu oarecare (oarecare my ass, că aş fi în culmea fericirii), apăi până la pensie fac eu cumva şi mi-o construiesc singură. Plantez şi copacul, dacă e până acolo!

4 gânduri despre „The tree house

  1. Cand stateam in Bucuresti , la vreo 9 ani, aveam in spatele blocului un dud superb. Am zis „aveam” pentru ca anul acesta, cand am vizitat ultima oara capitala, acel dud nu mai era. A fost inlocuit, in mod apocaliptic, de un garaj de beton. Recunosc, ma suiam in acest fragar din dorinta de a manca cat mai multe dude. Rupeam cu nesat fructele si le devoram cu acelasi sete cu care Tom Sawyer termina un borcan de dulceata. Dar scopul meu era altul. Nu vanam fructele cat vanam O CREANGA. Exact. In varful pomului era o creanga singuratica,acoperita de luminis, greu de atins. Cele trei dude de pe bucatica aceea de lem erau cu atat mai gustoase , mai mari si mai zemoase cu cat erau mai greu de atins, mai indepartate si mai inaccesibile. Nu am reusit sa le culeg niciodata dar dormeam noaptea linistit cu gandul ca sunt acolo, si nimeni nu le va lua de acolo. Si cine ar fi vrut sa culeaga 3 dude din varful unui copac batran ? Reprezentau secretul meu, erau frunzele mele. :)

  2. Cele trei dude reprezentau de fapt cireaşa de pe tort. Cunosc senzaţia. Şi eu credeam că fructele plasate strategic pe cele mai înaccesibile crengi sunt cele mai bune, tocmai din acest motiv. Sunt inaccesibile, neatinse, nealterate. :)

Lasă un răspuns

