Acasă » Old school » Latină

Latină

Ştiu sigur că soră-mea a făcut-o în clasa a opta. Şi eu am făcut-o , şi poate cu mai multă pasiune ca ea. Cum altfel aş fi putut memora 100 maxime şi cugetări în latină, dacă nu mi-ar fi plăcut?

Mai mult, la final de generală eram în stare să vorbesc destul de fluent în latină şi să port o discuţie. Şi zău că aş fi făcut-o, dar nu aveam cu cine.

Ţin minte şi acum (dar nu ca şi când s-ar fi întâmplat ieri, că au trecut totuşi 10 ani) cu câtă groază am aşteptat prima oră de latină. Acritura şi severa de profă de latină! Cu un mic handicap locomotor, durdulie, cu ochii mici care scanau întreaga clasă. Am pus-o! N-o să reţin eu cât e lumea şi pământul 100 de maxime.

Băi, şi n-a fost să fie! A naibii profă, că m-a făcut. M-a făcut să-mi placă latina. Şi nu cred că era oră la care să nu flutur mâna prin aer spre a mă lăuda că am mai băgat la cap încă 10-15 proverbe.

Evident că atunci când am absolvit cu laude din partea părinţilor generala, nu aveam probleme în a conversa în latină, la fel cum o făceam în engleză. Şi cam acolo se termină cunoştinţele mele de limba latină.

Acum mi-e dor de latină.

Aquila non capit muscas!

8 gânduri despre „Latină

  1. la mine nu au trecut decat vreo sase ani de cand am terminat generala…. dar noi la ora de latina vorbeam de mancare si de cum sa facem supele/ ciorbele, fripturile etc. mai gustoase!

Lasă un răspuns

