Acasă » Obsesii, angoase » În căutarea somnului pierdut (II)

În căutarea somnului pierdut (II)

Nu mai ţin minte cât de repede adormeam când eram mică, şi nici dacă dormeam bine. Ce ţin minte e că până pe la vreo 7 ani aveam un pat doar al meu, în care nu încăpeam decât eu.

Acum îmi trebuie 100 de ani să adorm. Îmi cunosc tavanul în detaliu, cu ochii închişi. Nu obişnuiesc să număr oi, că mă plictisesc probabil pe la 40. Nu că am încercat vreodată, dar seamănă cu număratul vagoanelor unui marfar. Din experienţă spun că după al 39-lea vagon ţi se cam taie cheful.

În general nu prea am parte de nopţi fericite şi bogate în somn bun şi vise plăcute, decât dacă plouă, iar eu sunt ruptă de oboseală. N-am crezut niciodată cu adevărat în faza cu ploaia, dar mi-a plăcut tare mult replica lui Păcală către Joiana „şi ploaia asta trage la sooomn”, după care cască şi, evident, adoarme.

Din păcate, însă doar parţial, nu plouă aşa de des şi de torenţial pe cât i-ar place ceasului meu biologic, motiv pentru care sufăr de ceea ce se cheamă sleep deprivation. Nu ştiu cum îi zice pe româneşte, probabil dormit prost. În fine…

Citeam deunăzi pe cracked.com că cică nu dorm corect. Nu m-am mirat prea tare, că ştiam deja. Ce m-a mirat a fost doar faptul că dormitul corect e pe reprize. Două-trei reprize, cu un fel de pauză de ţigară între. Dacă eşti norocos. Dacă nu (eu nu sunt), pauza aia nu mai e pauză, ci o repriză de căscat ochii pe pereţi în căutarea somnului pierdut.

Cred că de două ori am dormit corect până acum.

Prima oară a fost când mi-a ieşit măseaua de minte. Somn odihnitor, în calupuri de 3-4 ore, cu pauză de 10 minute între. Pauză de refill cu ketonal şi algocalmin, că pe cât de fresh mă trezeam, pe atât de tare mă durea măseaua. Mi-am dorit cu ardoare să dorm cât de prost posibil, numai să nu mă mai doară măseaua, dar n-a mers. Ciudat mod de a aplica legea compensaţiei…

Iar a doua oară a fost acum două zile, după ce am citit articolul cu pricina. Probabil a fost ca un fel de recompensă că mi-am plecat scăriţa şi nicovala la ce scria acolo. Am dormit bine. Prima oară patru ore, a doua oară trei ore, iar al doilea vis a fost foarte, dar foaaarte mişto (şi acum mai zâmbesc tîmp, doar gândindu-mă la el).

Dacă se întreabă cineva ce mi-a căşunat pe somnul pierdut, să afle că din cauza lui nu mai sunt persoana matinală care am fost odată. Odată când mă trezeam odată cu găinile să le dau de mâncare. Ora 9 era târziu în concepţia mea din fragedă pruncie. Pe când acum, pe la 11 nu mă doare capul din cauză că e deja ora 11, ci  de la prea mult sau prea puţin somn (în funcţie de zi liberă sau noapte albă).

Eu am mai avut o tentativă de corectare a somnului, acum vreo 2 săptămâni. Am zis să mă pun strâmb şi să judec drept. Am decalat astfel ora de somn cu o oră şi puţin, cu gândul că mă culc mai devreme, deci mă trezesc şi mai devreme. Aiurea! Afară de o durere crâncenă de spate şi o pereche de cearcăne de toată frumuseţea, nu m-am ales cu nimic.

Voi continua însă exersarea metodei zisă de’alde cracked, cu somnul pe reprize. Greu n-o să fie, că am deja o oareşce experienţă. Mai nasol e să nu mă panichez când m-oi trezi din vreun vis dulce, şi să constat că e 4 dimineaţa. Nu de alta, dar pentru cele 2-3 ore de somn rămase, mă fâţâi în pat juma’ de oră până adorm. Dacă (mai) adorm…

7 gânduri despre „În căutarea somnului pierdut (II)

  1. Deci iti vine sa crezi ca aveam o perioada prin liceu cand numaram pana la 1000 inainte sa adorm.. ce vremuri.

    Anyway, cu laptic cald ai incercat? Un masaj ceva.. o gadileala.. Cred ca trupul ti-e in dezacord cu mintea cand e vorba de somn odihnitor (ala de care ai tu nevoie).. Ar trebui sa ti le obosesti pe ambele in acelasi ritm :p.

  2. Pfff… și eu adorm groaznic de greu… chiar dacă uneori nu apuc să dorm decât 5-6 ore pe noapte… oricât de obosită aș fi, tot nu… mai ales vara…
    Acuma încerc faza cu lapte cald și miere, plus lăsat calculatorul deoparte cu 30 de minute înainte de culcare…
    Și pe lângă asta, mă trezesc anchilozată, pentru că tind să mă foiesc noaptea până ajung pe burtă, cu mâna îndoită în mii de feluri. :lol:

  3. Am încercat şi lapte (dar fără miere) la un moment dat. Şi linişte completă. Nu pot să spun că nu a mers, dar nici că a mers. Acum încerc să adorm pe Darude şi Fragma. Pare să funcţioneze! :))

  4. Un dus fierbinte inainte ajuta. Si ceva miscare in timpul zilei ;)

    Din batrani se recomanda ceapa…

    A… ca veni vorba, nu stiu ce pat tii tu minte, dar noi am dormit impreuna pana la varste cu 2 litere ;)

  5. Ia sa faci sport o perioada, dar asa mai intens si ai sa vezi cum dormi ;) Ajuta si un pahar de bere inainte de somn, in caz ca-ti place

  6. Pingback: I like to ride my bicycle! « Random Ramblings

Lasă un răspuns

