Acasă » Ministry of truth » Prostii

Prostii

Când suntem mici, facem o mulţime de prostii. Când creştem, nu mai facem prostii, luăm doar decizii neinspirate.

Eu mă crucesc când îmi citesc jurnalul, şi îmi dau seama câte şi câte „decizii neinspirate” am luat la viaţa mea. Ce-o fi fost în capul meu şi cum s-or fi învârtit rotiţele la momentul respectiv de-am făcut o asemenea tîmpenie? e prima întrebare pe care mi-o pun. Dă-i, Doamne, românului mintea de pe urmă, iar pe Dora catapulteaz-o înapoi în trecut cu mintea de acum, că poate nu (mai) dă cu capul atât de tare.

De fapt, sunt convinsă că şi dacă ar exista la un moment dat posibilitatea de a da timpul înapoi, aş gândi la fel şi aş face exact acelaşi lucru, indiferent cât de cretin mi s-ar părea ulterior. Pentru că atunci, la momentul x, ăla mi s-a părut cel mai potrivit lucru, cel mai petinent, calea cea mai sigură de a ajunge unde vreau. Altă soluţie care să dea rezulatul scontat nu exista, din punctul meu de vedere.

Tot timpul am făcut prostii şi le voi mai face, cu siguranţă. Pardon, am luat şi voi lua decizii neinspirate. Uneori îmi dau seama de ele după ceva vreme, alteori imediat ce se consumă sau chiar în timp ce o urmez. De câteva ori, chiar înainte să o pun în aplicare, dar (culmea impertinenţei!) îi dau înainte.

Şi îmi fac mea culpa că n-am luat în calcul toate posibilităţile, că n-am avut răbdare, că n-am avut o imagine clară în minte, că n-am ştiut prea bine ce vreau. Şi, bineînţeles, îmi promit că data viitoare voi măsura de zece ori înainte să tai o dată.

Trist este că ştiu de la bun început la ce riscuri mă expun. Şi mai trist este că uneori nu ţin cont de ele sau, în cazul cel mai trist, nu le consider riscuri, ci o finalitate care se va avea loc indiferent dacă iau sau nu decizia aceea neinspirată.

image credit

7 gânduri despre „Prostii

  1. Nu prostii, copilarii.
    Atata timp cat nu experimentezi, nu inveti. O carte curata care sta aiurea in biblioteca e o care nefolositoare zicea cineva odata.

    Nu e nimic rau in a incerca si a face greseli.
    Ciudat e sa nu inveti din experienta.

    Sa nu uit: cineva cu mult mai intelept decat mine zicea ca joaca nu e un pacat. Asa ca…. fugi si fa toate nebuniile posibile, apoi invata din ele. Ce ? Sa zambesti si sa te bucuri de ceea ce ai facut, normal :D

  2. @Darael: îmi place să cred că din fiecare prostioară am învăţat ceva, mai devreme sau mai târziu, conştient sau nu. asta însă nu cred că îmi dă dreptul să „perseverez”! :)

    @Tomata: nici nu auzisem de Being Erica până acum; motiv pentru care mi-am dat jos câteva episoade (ok, un sezon întreg); deci da, mi-ar trebui. dar unde îl găsesc? :))

    @Orcu: perfect de acord; dar când faci aceleaşi greşeli? :D

  3. Raspuns : Sper sa nu fie cu suparare dar cand faci aceleasi greseli … incepi sa te incadrezi la definitia nebuniei. Faci acelasi lucru de nenumarate ori si te astepti la rezultate diferite. Nu bun , nu nu. Este foarte important sa faci cat mai multe greseli , dar cat mai diferite.

Lasă un răspuns

