Acasă » Obsesii, angoase » SMSMSMS-urile şi prescurtările

SMSMSMS-urile şi prescurtările

Să începem cu un raţionament de baltă: prescurtarea e intenţionat lungă întrucât se foloseşte doar când e absolut necesar.

Îmi place să trimit mesaje la fel de mult cum îmi place să le primesc.  E drept că uneori mă pierd în detalii, iar mesajul aduce mai degrabă a epistolă, dar nu asta contează.

Ideea e că nu folosesc prescurtări decât atunci când e musai*. Însă niciodată în mesaje. Motiv pentru care mi se face rău când mai primesc câte unul împânzit de prescurtări doar pentru a încape tot pe un singur ecran (mă rog, înţelegeţi voi ce vreau să zic). Cu exagerarea de rigoare, dar îmi ia mai mult timp să îl descifrez decât i-ar lua expeditorului să îl scrie normal.

La fel, dintr-un prea mare simţ economic (mă gândesc), nu-mi plac nici mesajele fără semne de punctuaţie. În cazul ăsta e şi mai nasol, neştiind unde începe şi unde se termină o propoziţie. Nu ştiu unde ar trebui să fie punctul, unde virgula, motiv pentru care tind să cred că aş fi fost mai fericită dacă nu îl primeam.

Cireaşa de pe tort – mesajul „compus” (adică şi cu prescurtări şi cu semne lipsă – pentru că da, am primit şi astfel de mesaje), reprezintă pentru mine un fel de tortură comunicaţională. Iar de fiecare dată când primesc un astfel de mesaj, îmi vine să lansez o campanie pentru promovarea scrisului normal (că şi aşa e la modă să faci campanii pentru orice; sunt convinsă că există una şi pentru salvarea hârtiei de toaletă, dar n-am descoperit-o încă).

Mă bucur că măcar verbal se comunică fără prescurtări. Altfel, probabil ar fi ieşit un fel de telefon fără fir. Şi nu, nu mă refer la telefoanele mobile! :>

 

1 mic sfat pt cei kre trmt ast d msj: mai bn sunati dekt s trim sms, k asha intel mai ushor c vrei sm zici u. pup!

 

*musai, adică la lucru, unde dacă înregistrez, să zicem, o reclamaţie şi scriu normal, ar ieşi o nuvelă în toată regula…

4 gânduri despre „SMSMSMS-urile şi prescurtările

  1. Pingback: Ia-ţi un smartphone dacă… | Random Ramblings

Lasă un răspuns

