Acasă » Obsesii, angoase » „When you say you love me…”

„When you say you love me…”

Era o seară romantică de iarnă. Vântul şuiera subţire prin crengile goale şi îngheţate. Gerul aspru şi uscat paraliza orice mişcare. În lipsa zăpezii, oraşul arăta mai trist ca niciodată…
În scara blocului, la lumina difuză şi oarbă a unui bec oarecare, doi tineri se ţineau în braţe. La un moment dat, se desprind din încătuşare. El îi cuprinde obrajii reci între palmele-i fierbinţi şi, cu vocea gâtuită de emoţie, îi spuse în şoaptă:
– Te iubesc!
Ea, fără să stea prea mult pe gânduri, îi răspunse la fel de şoptit:
– Şi eu…

….

O seară de iarnă la fel de romantică, câţiva ani mai devreme.  Casele stăteau adormite sub un strat gros de zăpadă albă, fină şi moale. Viscolise cu fulgi mari şi strălucitori toată ziua, iar acum troieni mari împodobeau uliţele satului.
Într-un bar, la o masă mai retrasă, ea şi (alt) el se sorbeau pierduţi din priviri. Întâlnirea bruscă îi luă pe amândoi pe nepregătite, mai ales că trecuseră atâtea luni de când nu se mai văzuseră. El îşi luă până la urmă inima-n dinţi şi sparse tăcerea:
– Mă iubeşti?
– Dar tu?
– Eu te iubesc!
– Şi eu te iubesc!

….

În primul caz aveam 17 ani; în al doilea, vreo 13. Am răspuns în doi peri în ambele situaţii. N-am crezut în „şi eu te iubesc”-ul ăla, după cum n-am crezut în „te iubesc”-ul lor. Dar n-am ştiut care ar fi fost răspunsul potrivit oricum aş fi privit lucrurile. La 13 ani e clar că nu-şi au rostul astfel de discuţii, în primul rând. La 17, să zicem că mai merg, dar şi acolo destul de stângaci.

Şi totuşi, ce faci când te trezeşti cu o declaraţie de acest gen pe nepusă masă?

Bagi capul în pământ şi nu mai spui nimic? Te roşeşti, ca apoi să nu-ţi mai găseşti cuvintele? Oftezi încet şi dai un răspuns uşor evaziv, dar pozitiv? Îl/O iei în braţe şi-l strângi cât poţi de tare, să simtă că nici ţie nu îţi e indiferent/ă? Îi mulţumeşti? Ar fi totuşi destul de dur să îi răspunzi sec „eu nu”, chiar dacă ăsta ar fi crudul adevăr.

N-am aflat încă răspunsul corect la întrebare. Nici nu cred că există vreunul.

De un lucru sunt sigură însă. Atunci când cineva într-adevăr te iubeşte, iar tu îi împărtăşeşti  dragostea, momentul acela e cu totul special.

Te trec valuri de căldură, te îmbujorezi până în vârful urechilor, respiraţia o ia razna, iar tu, cu gura întredeschisă, aştepţi să iasă acele cuvinte magice. Le simţi acolo în gât, gata să ţâşnească afară, gata să îţi dea de gol sentimentele duioase care îţi mângâie inima de fiecare dată când te gândeşti la acea persoană.

Chiar dacă ea a făcut primul pas, chiar dacă şi-a deschis sufletul în faţa ta precum o carte nouă, parcă nu-ţi vine să dai frâu liber vorbelor. Şoptit sau sigur pe tine în momentul în care te laşi şi tu descoperit, tânjeşti pentru încă o clipă de egoism pur. Egoism izvorât din sentimentul acela atât de plăcut că eşti iubit!

4 gânduri despre „„When you say you love me…”

  1. „N-am crezut în “şi eu te iubesc”-ul ăla, după cum n-am crezut în “te iubesc”-ul lor.”…………s.t.f.
    Ciudati mai sunt oamenii…..daca iti spune cineva ca te iubeste iti vine greu sa crezi , dureaza mult pana sa iti poata demonstra in asa fel incat sa il crezi si chiar si atunci cand o faci…..parca tot nu esti sigura. Dar daca iti spune cineva ca te uraste cu siguranta il crezi imediat.

  2. Rezonez cu ce spui tu, însă la momentul respectiv numai de iubire nu se punea problema. Dar uneori spui doar de dragul de a spune, nu pentru că simţi. Mă îndoiesc sincer că persoanele în cauză îmi purtau aşa o dragoste mare. În plus, sunt convinsă că nici ei n-au crezut…

  3. Am sters de multe ori ceea ce am vrut sa scriu, gandurile in capul meu arata ca un accident masiv pe o autostrada foarte circulata. Asa ca o sa incerc sa iti spun cat de simplu pot ce gandesc. Uneori (de cele mai multe ori) spui doar de dragul de a spune (ce drag o fi ala nu pricep) ca iubesti, foarte adevarat. Dar la fel de adevarat (parerea mea) este si faptul ca iubirea este atat de variabila incat exprimata intr-o ecuatie matematica, ar fi in comparatie cu alte treburi matematica inca nerezolvate , imposibil vreodata de rezolvat si explicat. Astazi poti sa simti ca iubesti pe cineva din toata inima , fiinta (blabla) ta, peste 1-2-3 saptamani iti poate fi absolut indiferent acel om. Te indoiesti ca „acele” (doh me included) persoane iti purtau o dragoste asa mare …. nu te indoiesti rau, dar in acel moment acele persoane poate ca atat intelegeau prin „a iubi”, iar acum tu fiind mult mai matura decat atunci judeci acele experiente infantile (nu bun). Din experienta personala pot sa relatez ca am spus de cam trei ori „nu am iubit niciodata mai mult” si tot de atatea ori „nu o sa mai iubesc niciodata mai mult” dar de fiecare data vine doamna „viata” si iti arunca in cale o alta persoana cu care sa poti incepe, face si ajunge la ceva. Un pic mai simplu spus (si ca sa ajung pana la urma si la un sfarsit) cand ti-am spus ca te iubesc , in acel moment , a fost exact ceea ce credeam ca inseamna si reprezinta sa iubesti. Ca mine, probabil si altii ti-au spus din acelasi motiv aceste doua cuvinte de cele mai multe ori frumoase , iar uneori tampite. Nu judeca cu mintea de acum experientele din trecut si nu le nega locul pe care ar trebui sa il ocupe in inima si amintirile tale. Bucura-te doar ca au fost (chiar daca au fost aiurea) si fi multumita deoarece datorita lor intelegi acum la un alt nivel „iubirea” si tot ce tine de ea. Judecarea sentimentelor trecute este cam cea mai inutila activitate pe care poti sa o ai.
    Rezonanta placuta (sper sa nu te transformi in diapazon) :)

  4. PS : (normal tot timpul uiti sa scrii ceva) Incearca sa nu urasti prea tare persoanele din viata ta care au incercat sa te minta frumos aruncand acele doua cuvinte in vant , pentru ca din spusele tale ai intors acea minciuna frumoasa si le-ai servit exact ce ti-au servit ei tie.
    PS 2 : Ma amuza tare povestirile tale de prin liceu si mai ales cele pe care tocmai am avut placerea sa o recitesc. Keep writing iar daca ramai fara idei de scris despre acea perioada contacteaza-ma si iti propun eu una super tare.

Lasă un răspuns

