Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Doar o vorbă „s-ăţi” mai spun…

pe Noiembrie 14, 2010

Îmi plac proverbele şi vorbele de duh. Sunt aşa de actuale şi de exacte, încât cu greu îţi vine a crede că unele dintre ele au deja o vârstă onorabilă. Să luăm câteva exemple:

Prostul nu e prost destul până nu e şi fudul. Cum altfel să îmi explic de ce s-ar lăuda cineva că are două facultăţi, când tocmai a înghiţit o găluşcă bine dospită şi mai şi recunoaşte asta cu voce tare? Degeaba încearcă apoi să dreagă busuiocul, când i-a scăpat pe gură un porumbel aşa de frumos…

Somnul raţiunii naşte monştri. Iar ei trăiesc printre noi. Şi ne fac zile fripte şi ne terorizează şi ne fac să fugim mâncând pământul numai când le apare numele pe monitor. Cireaşa de pe tort e viteza cu care ajungem la paroxism când le auzim vocea, dar deja e prea târziu.

Au apărut telefoane mobile inteligente. Unele mai inteligente chiar decât posesorii lor. True story! Mă voi limita totuşi la un singur exemplu, dar concludent din cale-afară – „doamnă, mi-am luat iphone, dar nu ştiu să-l folosesc, vă rog să-mi scoateţi internetul”. Wait… what?!

Lauda de sine nu miroase-a bine / Cand nu au în jurul lor prieteni care să-i laude, oamenii se laudă singuri (Shakespeare). Ba mai mult, te ia ameţeala de cap de la miros. Aşa de tare că mai puţin şi te pufneşte râsul. Dar te abţii, pentru că nu e frumos. Recunosc, mai aveam puţin şi cedam, însă voiam să văd până unde poate merge domnul care se lăuda cu patos că ştie legea în vigoare, dar când a venit vorba să îi spună efectiv pe nume a avut subit un lapsus. Da, ştiu, se întâmplă şi la case mai mari. Sunt doar răutăcioasă.

Nevinovat până la proba contrarie / Hoţul strigă „hoţul!”. Acord foarte uşor prezumţia de nevinovăţie şi chiar empatizez cu persoanele în cauză… mai puţin atunci când am dovezile incriminatorii în faţă. Şi ei la fel! Remarc însă o tendinţă ascendentă a fenomenului „eu?!”… Nu. Nu, domniţă dragă, nu tu, eu!

Tu bi căntiniud…

One response to “Doar o vorbă „s-ăţi” mai spun…

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Crina Dragomir and Daniel Lupascu, Dora Cascadora. Dora Cascadora said: Doar o vorbă "s-ăţi" mai spun…: http://wp.me/paRI1-Gh […]

Lasă un răspuns

