Acasă » Ministry of truth » Negarea realităţii

Negarea realităţii

Eu văd lumea într-o paletă de culori. Nu e doar gri, roz sau albastră; e în funcţie de cum o percep eu la momentul respectiv, însă niciodată într-o singură culoare. Surprinzător sau nu, dar nici când are de fapt o singură culoare, nu o văd în consecinţă. Albastrul nu e doar albastru, ci are influenţe verzui sau chiar roşii. Rozul are şi pete de gri, iar griul, deşi bate spre negru, e diluat de galben.

Dar poate cea mai colorată perioadă din viaţa mea e cea în care neg realitatea. Fie „it’s too good to be true”, fie „nu pot să cred că mi se întâmplă tocmai mie”. În al doilea caz, cred că negarea realităţii e o situaţie general valabilă.

Când se întâmplă ceva rău, probabil că primul instinct e refuzul de a crede că exact aşa se întâmplă şi nu altfel. Şi exact ţie. E ca un vis urât din care tocmai te-ai trezit, cu diferenţa că senzaţia şi fiorii reci care te trec, nu dispar nici la câteva ore după aceea.

De cealaltă parte, de ce ai nega realitatea când ţi se întâmplă ceva fain? Personal, îmi duc existenţa sub influenţa legilor lui Murphy – când totul merge bine, ceva trebuie să meargă prost. Cu accent pe trebuie.

„It’s too good to be true” înseamnă la mine, într-o oarecare măsură, „nu merit ceva aşa de bun”. Sau în fine, ceva de genul ăsta.

Alteori, când totul merge bine, caut singură nod în papură. Nu are cum  să decurgă totul ca la carte. Sigur pe undeva există o hibă. Nu există, o inventez eu. Iar un detaliu insignifiant şi care în mod normal nu înseamnă nimic, devine brusc un lucru esenţial. Pe principiu „să faci din ţânţar armăsar”.

Probabil e în natura umană, sau doar în natura extraordinarei mele personalităţi, să refuzi micile (sau marile) plăceri ale vieţii.

Când ies eu din stadiul ăsta de negare a realităţii, nu ştiu niciodată cu exactitate. O avea şi chestia asta farmecul ei. Cred!

5 gânduri despre „Negarea realităţii

  1. Esti un om foarte dificil :P (alta parere personala). Si cu siguranta am dreptate……cel putin cu faptul ca este o parere personala asa ca sa nu ma contrazici. :P

Lasă un răspuns

