Acasă » Ministry of truth » Diferenţa dintre a fi informat şi a fi informat

Diferenţa dintre a fi informat şi a fi informat

La prima vedere, unii sunt tentaţi să spună că nu există nicio diferenţă. De fapt, ea există şi este destul de evidentă. Pentru mine, cel puţin.

A fi informat înseamnă să cauţi, să întrebi, să afli atunci când vrei să ştii mai multe, atunci când nu eşti în clar cu ceva, atunci când vrei să ai o percepţie mai amplă asupra unui lucru. A fi informat presupune să fii la curent cu ce te interesează, să nu ai niciun dubiu că informaţia poate fi a ta când ştii unde să o cauţi. Ai atâtea surse de informare la dispoziţe şi este aşa de uşor să afli ce te interesează, încât te minunezi (şi nu în cel mai plăcut sens al cuvântului) când îi auzi pe alţii spunând că nu ştiu sau nu au aflat, când informaţia era chiar sub ochii lor.

Pe de altă parte, a fi informat înseamnă să ţi se pună la dispoziţie o serie de informaţii la care altfel n-ai avea acces. Fie pentru că sunt noi, fie pentru că nu ai acces la sursă, fie pentru că până la momentul respectiv nu erau publice sau nu erau verificate să fie 100% sigure. Şi ţi se oferă informaţia pe diverse căi: mesaje, mailuri, meniuri interactive, articole etc. Trebuie doar să le citeşti sau să le asculţi cu un strop de atenţie. Cine are urechi, să audă, cine are ochi, să vadă!

Din păcate, sunt încă mulţi aceia care aşteaptă să le pice totul din cer, pe principiul „mie nu mi-a spus nimeni (dar nici eu nu am întrebat)”. Primul lucru la care mă gândesc este că nu i-a interesat, şi prin urmare nici nu au consumat energie pentru a afla ceva. Iar o altă categorie la fel de numeroasă este aceea a oamenilor care se scuză pentru absolut orice. „Nu am acces la internet, nu am de unde să ştiu” sau „eu nu am prea multă carte, nu înţeleg prea multe”, deşi (îmi) este clar ca lumina zilei că de fapt nu îşi dau deloc interesul.

Ce-i de făcut?

Mesajele şi mailurile sunt, de cele mai multe ori, considerate spam. Meniurile interactive sunt plicticoase şi nu are nimeni răbdare să le parcurgă şi să le asculte până la capăt. Iar unele articole sunt prea lungi şi te plictiseşti pe la jumătatea lor. Hai atunci să deschidem televizorul, că e mai comod şi le primim pe toate pe tavă. Sau nu?

Un gând despre „Diferenţa dintre a fi informat şi a fi informat

  1. iexact deschidem tembelizorul si ne uitam la filme indiene sa vezi ce informati o sa fim dupa :P

Lasă un răspuns

