Acasă » Recomandări » Ce-am învăţat eu acum trei zile din Conan ză Barbarian

Ce-am învăţat eu acum trei zile din Conan ză Barbarian

Întrucât acum trei zile încă mă tratam intensiv spre a-mi recăpăta vocea de privighetoare [pentru a întâmpina cum se cuvine clienţii la oringi], m-am gândit eu la fel de intensiv că n-ar strica să urmăresc o capodoperă cinematografică plină de învăţăminte. Ce altceva mai bun aveam de făcut, în condiţiile în care eram condamnată să stau în moţul patului, la căldură?

Atrasă de un top al celor mai mişto filme din regnul fentăzi al anilor ’80 şi de un trailer nu la fel de catchy, am pus degetul de Conan the Barbarian şi săgeata de la mouse pe linkul de torrent. A venit cam încet, dar pun asta pe seama faptului că venea din trecut, când nu exista tehnologie de mare viteză.

Dar să revenim…

1. Îniţial am fost tentată să cred că venirea pe lume a sabiei lui Conan a inspirat (re)naşterea lui Anduril. De fapt, procedura este o mix (destul de reuşit, tre’ să recunosc) între refacerea sabiei lui Aragorn şi procesul de fabricaţie al săbiilor urukhailor lui Saruman. [Prietenii ştiu de ce; sau poate nu …]

2. Sex sells de când lumea şi Conan. Când ajunge la scorbura vrăjitoarei săpată în chiatră, aceasta îşi împărtăşeşte înţelepciunea doar în schimbul unei partide de sex torid. Şi în timpul ei…

3. La fel ca într-un film aşa zis românesc văzut acum ani şi ani pe TNT (actual TCM aka Turner Classic Movies), în care toată lumea era îmbrăcată în port popular şi mişuna pe plaiuri la fel de mioritice însă vorbea engleză, şi personajele din Conan the Barbarian stăpânesc bine engleza. Asta în ciuda unor secvenţe în care nu se ştie ce limbă vorbesc între ei… mă rog, dacă se poate numi vorbit. [Pe domnii chinezi care apar în film nu îi pun la socoteală, că ei ştiu by default limba engleză.]

4. Conan e mai presus de Făt Frumos, întrucât el creşte în câteva minute cât alţii într-un an. Şi asta doar învârtind la o roată. Tind să cred că roata aia este de fapt strămoşul sălilor de fitness de astăzi, cu menţiunea că antrenamentele de atunci se efectuau în aer liber.

5. Conan e şi el un om ca toţi oamenii, astfel că la un moment dat se îndrăgosteşte de o domnişoară la fel de supărată pe sistem precum stimabilul. Şi e la fel de tandru în gesturi cu ea, cum e şi cu sabia lui minunată.

6. Totuşi, Conan nu e 100% un om ca toţi oamenii, pentru simplul motiv că nu plânge. Dovadă stă următorul dialog reprodus inexact:

The wizard: Why do you cry?
Subotai: […] Conan […] He won’t cry. So I cry for him.

7.  Thulsa Doom e un fel de Elrond. Deşi din momentul în care ucide întreg tribul lui Conan (minus Conan) şi până la moartea lui prin decapitare trec câţiva ani buni şi sănătoşi (peste 10, în orice caz), el arată la fel de tânăr şi are părul la fel de negru şi de întins.

Şi cam atât, că m-am plictisit de atâta recapitulat. Oricum, povestea o ştiu pe de rost. Nota 10! [Mie, pentru conştiinciozitate!]

6 gânduri despre „Ce-am învăţat eu acum trei zile din Conan ză Barbarian

  1. @Richie: Nope, nu apare niciun minotaur pe nicăieri. L-aş fi menţionat cu siguranţă, mai ales dacă semăna cu cel din Heroes III! :))
    @Boghi: Foarte corect!

  2. „Hither came Conan, the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandalled feet.” (Robert E. Howard)… a trecut mult timp de cand am vazut si eu filmul, dar parca nu prea pusca personajul din film cu cel din imaginatia lui Howard, nu?

  3. Cea mai mare realizare a lui Conan e ca a ajuns peste veacuri (adica astazi) guvernator….. oare si acum tot in costum „uleios-bine-lucitor” sta la receptii :D ?

  4. Măi, n-aş băga mâna-n foc. Îţi dai seama, la soare te-ai putea uita, dar la guvernator ba!
    În orice caz, dacă mai are pe acasă pantalonaşii ăştia scurţi de-i are în poză, să ştie că mie îmi plac de numa’! :))

Lasă un răspuns

