Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Cleş of dă taităns

pe Aprilie 22, 2010
Am văzut trailerul şi, la fel ca de multe alte ori, m-am entuziasmat peste măsură. Am întrebat în stânga şi în dreapta de niscai păreri. Deloc surprinzător, toate indicau aceeaşi direcţie, frumos sintetizate de soră-mea în sfatul „remember, low expectations!”*.

Clash of the Titans este, din punctul meu de vedere, o combinaţie de Heroes III şi Lord of the Rings.  N-am de gând să acuz filmul de lipsă de originalitate&stuff, întrucât ce a ieşit a fost pe placul ochiului meu.

Ici o mândreţe de statuie a lui Zeus care aduce cu Argonath-ul lotrian (păcat însă că a fost dărâmată şi dăruită ofrandă mării), iar colo o platoşă făcută din crustă de scorpion mamut, dar care e la fel de uşoară şi de rezistentă ca o bucată de mithrill.

Mai o creatură colorată din deşert care e parte mumie din piramide, parte diamond golem, pentru că e rezistentă la foarte multe spelluri, şi o cetate pe nume Argos ce aminteşte de [insert fortress name din Sillmarilion], dar şi de Minas Tirith.

Apoi e domnişoara demigod Io (nu eu!), care aduce la vorbă şi la port (dar nu la chip) cu Galadriel – datorită faptului că ştie multe şi poartă o superbă rochie albă, şi bineînţeles concursul Miss Fantasy, dintre Andromeda (so they say) şi Arwen (so I say).

Medusa…. ah, această superbă creatură de level 4 din Dungeon! Era foarte drăguţă şi, datorită faptului că sunt femeie şi deci imună la privirea ei, am putut-o admira fără riscul pietrificării. Adevărul e că abia am aşteptat să văd „a live medusa, shooting with no range or melee penalty”. Superb!

Ar mai fi de menţionat călătoria celor 5+una (cred) către oracolul de la mama naibii, din mai multe motive. Întâi că ţinuturile prin care hălăduie amintesc întâi de urmărirea uruk-hai-lor de către Aragorn, Legolas şi Gimli, iar apoi de plecarea din Shire a lui Frodo şi a lui Sam.

Şi că tot am adus aminte de oracolul ăla, era acolo o mână de chestii partially blind, care seamănă foarte bine cu troglodiţii (level 1) din acelaşi Dungeon. Şi ţinând cont de faptul că Hades se dezintegra când şi când în harpii, mă gândesc că scenaristul avea o slăbiciune deci pentru castelul furnizor de  Black Dragons, cărora nu le ajungi cu niciun spell la nas, datorită imunităţii.

N-aş putea trece cu vederea peste scorpionii ăia înhămaţi, replică fidelă a oliphanţilor din East. Erau enormi oricum, după cum spuneam şi mai devreme, astfel că singura modalitate de a nu-mi intersecta privirea cu a lor era dacă îmi puneam mâna la ochi. În fine…

De menţionat că Pegasul călărit de Perseu era negru, astfel că, în locul unei comparaţii cu Pegaşii din Rampart (xoxo), am ales-o pe cea cu Nightmareşii care creşteau te miri pe unde (some shoe-ish thing, dacă nu mă înşel). În orice caz, Nightmareşii rulează fin, pentru că au Death Stare şi te rup în două dacă le stai în cale.

Iar dacă stau să mă gândesc şi mai bine, cred că şi sala marelui Zeus îmi aduce aminte de ceva din Heroes III. De Portal of Glory, mai exact, pentru că e construit pe acelaşi principiu. Adică pe nori.

În ceea ce-l priveşte pe temutul Kraken, mie mi s-a părut foarte drăgălaş. Mai drăgălaş chiar decât Balrog of Moria. Cu toate că, deşi mă aşteptam la o sculptură cel puţin la fel de drăgălaşă [Doamne, câtă drăgălăşenie în filmul ăsta!] după ce a dat ochi cu ochii Medusei, am rămas dezamăgită când am văzut că se prăbuşeşte mai ceva ca Frodo în toate scenele epice din LOTR. Bâldâbâc!

Aşa am văzut eu filmul. Dacă vreţi o cronică serioasă, ura şi la Richie.

*am un tricou de la Siemens, pe care scrie negru pe alb „increasing success by lowering expectations”; funcţionează de minune!
9 responses to “Cleş of dă taităns

  1. richie spune:

    Da multam fain de recomandare Junior. Foarte neserioasa cronica ta :)). Absolut de acord ca Heroes 3 s-o inspirat din mitologia greaca in multe chestii. Asta zici nu? :p
    Bag sama ca ti-o placut.. ;)

  2. Smeagol Jr. spune:

    Apăi nu neg. La fiecare trap de cal găseşti câte-o chestie cu rădăcini elene. :P
    Şi da, mi-a plăcut. Filmul. Şi lotr. Şi Heroes III. :D

  3. IB spune:

    Deci, da! :)

  4. limeonice spune:

    Medusa fact: Every man who stared at her long enough got a stone-hard erection.
    Mitologia, fireste, a dramatizat totul. Vina zeilor au ba, you be the judge :D

  5. Smeagol Jr. spune:

    Hahaha, myth busted!

  6. Ionuţ spune:

    WTF, Mr. T şi „Ciac Noris”?

  7. tDO spune:

    N-am vazut filmul inca, doar trailer-ul, dar din ce am vazut in trailer tin sa spun ca acel asa-zis kraken parca isi are locul mai degraba intr-un film cu scenariu post-apocaliptic decat unul plasat in vremurile mitice grecesti. That thing was more humanoid than squid :D

  8. mihaisuzuki spune:

    tocmai mi-ai facut o pofta ENORMA sa dau drumul la un shadow of death…si ma oftic ca sunt la servici si nu pot….

  9. Smeagol Jr. spune:

    @tDOO: corect! în plus, mie mi s-a părut cam disproporţionat în comparaţie cu restul filmului.
    @mihai: rrrr… not a bad idea! :D

Lasă un răspuns

