Acasă » Fun » Problemă de perspicacitate*

Problemă de perspicacitate*

Eşti într-o pădure şi ţi-e foame. Mergi ce mergi, şi la un moment dat intri într-o poieniţă unde vezi un măr. În care măr se aflau, evident, mere. Nu te poţi urca în pom, că e prea înalt, aşa că te prinzi sănătos de trunchiul său şi începi să îl scuturi. Te uiţi în copac, constataţi că nu mai sunt mere. Te uiţi pe jos, şi de asemenea, observi că lipsesc merele.

Întrebare: câte mere erau în copac?

*auzită la lucru, într-o pauză; evident că primul meu răspuns (şi singurul) a fost greşit.

12 gânduri despre „Problemă de perspicacitate*

  1. E o joaca de copii referitoare la pluralul din limba romana.
    Din punct de verere practic totusi…. incearca sa scuturi un mar tinandu-te de trunchi. Ai sa flamanzesti inainte sa cada un mar jos….. asta daca nu sunt viermanoase toate sau stricate deja, deci nemancabile.

  2. Eu prima oară numai la gramatică nu m-am gândit. Credeam că e vreo chichiţă de logică ce mi-a scăpat din vedere. În alte cuvinte, m-am complicat fără să fie necesar, iar în concluzie, muream de foame! :))

  3. Ma stiu eu incet, dar acum ma surprind si pe mine.

    Desi se pot face jocuri pe polisemia marului, in forma exacta a textului de sus nu vad puncte de ambiguitate. Doar daca pomul cu pricina nu ar fi marul cu mere specificat clar initial. Dar ar fi cam trasa de par.

    Mi-o fi foame… imi explicati ca la prosti?

  4. Iti explic eu :)
    Initial, in mar erau doua mere. Plural.
    Dupa ce l-a scuturat, a cazut un mar. Deci in pom a ramas un mar (singular), nu mai multe mere, iar pe jos, la fel, e un singur mar (singular), nu mere :) .

    Cred ca era mai usor de inteles daca ultima propozitie era formulata ceva de genul ” Te uiţi pe jos, şi de asemenea, observi că nu sunt merele. „.

  5. Thanks @crinuta. Se pare ca mi-era un pic foame. :)

    @Darael, nu se refera specific la plural din limba romana, ci e o problema generala, http://plato.stanford.edu/entries/plural-quant/

    Oricum, sa vezi ce amuzat va fi seful cand ii spui ca vrei sa pleci acasa ca „Nu mai am task-uri de facut” (Doar unul wink-wink ). Sau prietena cand ii explici „Nu te-am inselat cu alte femei” ( Doar cu alta femeie wink-wink )

  6. Solutia problemei, de perspicacitate (agerime în observație) e simpla :

    Nici unul.

    Pomul (este arborele care) face fructe (poame).
    Copacul (este un arbore care) NU face fructe(poame).

  7. @ceros: COPÁC, copaci, s.m. Plantă cu trunchiul lemnos și înalt, ale cărei crengi se ramifică la o distanță oarecare de sol, formând o coroană; arbore, pom. [Var.: (reg.) copáci s.m.] – Cf. alb. kopač. // POM, pomi, s.m. Nume generic pentru orice arbore sălbatic sau cultivat care produce fructe comestibile; p. gener. copac, arbore.
    You lost! :D

  8. @Smeagol Jr: it is not a defeat… daca facem un site, adunam sprijin din partea multor oameni care sunt dipusi sa subscrie acestei teorii de copac vs. pom… why then, we can get the academy to change it and thus ensure victory! >:) :D

Lasă un răspuns

