Acasă » Diverse » Unde te vezi peste 5 ani?

Unde te vezi peste 5 ani?

Notă: Acest articol nu trebuie luat în serios. De fapt, nu trebuie luat nicicum. El nu reprezintă nimic altceva decât litere aruncate la grămadă şi necizelate prostii, dar publicate de amorul artei. Asta aşa, să nu creadă cineva că am dispărut în neant.

Acasă, măritată şi eventual cu o grădiniţă de copii în subordine. Pentru că da, viaţa de familie este din cale-afară de importantă, iar de puradeii mei nu are nimeni grijă mai bine ca mine.

Glumesc (şi nu prea). Dar niciodată n-am putut suferi această întrebare atât de specifică interviului de angajare, astfel că de fiecare dată când m-am trezit face-to-face cu ea am simţit că mă ia cu frisoare şi furnicături.

Sunt convinsă că nu există un răspuns standard, şi că el ar trebui să se modeleze (nu foarte mult, ce-i drept) pe profilul angajatorului. Mă gândesc (prost, probabil) că angajatorul vrea din partea angajatului o serie întreagă de atribute, gen loialitate, constanţă, profesionalism, dedicare [şi lista nu se opreşte aici… de fapt nu se opreşte nicăieri].

1. Presupunem că vreau să mă angajez ca operator la o fabrică de cipici. Unde mă văd peste 5 ani? Fără nicio îndoială, pe aceeaşi linie de producţie, care la momentul respectiv, se prea poate să mă fi consacrat. Lucrând cu şi mai mult sîrg şi entuziasm şi, eventual!, purtând un halat de altă culoare ce îmi pune în valoarea devotamentul şi profesionalismul. Şi tot eventual, o să am propria linie de cipici în subordine, deoarece am arătat că pot mai mult, dublând sau chiar triplând producţia de cipici pe sectorul meu.

2. Vreau să lucrez la customer care, pentru că eu sunt o persoană aşa de comunicativă şi empatică, încât aş putea convinge şi o cărămidă să nu-şi schimbe cipicii din cauza unei găurele apărute de nicăieri. Ei, şi pentru că sunt aşa de bună la capitolul oameni, o să rezist 5 ani fără şedinţe de terapie sau vizite (prea dese) la psihiatru, chiar dacă am avut de a face cu mârlani, plângăcioşi, libidinoşi sau evadaţi din ospiciu. Cu atât mai mult nu mi-aş dori să schimb ceva, cu cât vorbitul la telefon este parte integrantă din viaţa mea, astfel că până şi atunci când fac amor cu iubitul ţin telefonul la ureche, să-l aud în caz că cineva vrea să-mi comunice ceva (urgent, nu-i aşa?). Şi nu, în niciun caz nu-mi doresc postul de project manager.

3. Dacă sunt ciobăniţă, întrebarea e cam de prisos, dat fiind că dacă am absolvit magna cum laude şcoala de oierit, şi e clar că mi-am găsit chemarea şi asta voi face toată viaţa. Cel mult o să vreau să fiu avansată pe plaiuri mai mănoase, dar asta se poate negocia oricând.

4. Bocitoare. La fel ca în cazul ciobăniţei, odată ce mi-am ales această carieră, nu există cale de întoarcere. Singurul progres (notabil) este cel făcut din ultimul rând, în primul. Iar ca bonusuri de performanţă, reprezentaţii solo.

5. Asistent manager. În 5 ani îţi voi fi lustruit posteriorul şi îmi voi fi petrecut fericită week-end-urile şi sărbătorile lucrând pentru tine (şi/sau în locul tău). Voi fi încercat să nu fur chiar toată meseria de la tine. Deşi visul meu secret şi umed este ca într-o bună zi (fie şi înainte de 5 ani!) să mă aşez cu graţie în fotoliul tău, pe care doar când îl văd îmi provoacă instant orgasm.

Trăim într-o lume în continuă schimbare (da, ştiu, e cam fumată replica), astfel că noi – muritorii de rând – ne modelăm personalitatea, visele şi speranţele în funcţie de updateurile tehnologice, horoscopul din ce în ce mai alambicat, vremea devenită instabilă pe motiv de încălzire globală, posibila noastră transformare în vârcolaci (era să zic aurolaci) şi alte asemenea „issues constantly affected by shifts”.

Eu ştiu asta, la fel şi angajatorul meu. Prin urmare, n-ar trebui să fie nimeni surprins (sau şocat), de nişte răspunsuri (brutal de sincere) precum:

1. Pe Lună/Marte/Pluto sau chiar pe cometa Haleey (or what’s her name). Există deja echipamente cu ajutorul cărora poţi sta cu zilele bine-mersi în spaţiu. Mă încântă peste măsură (mă excită de-a dreptul) ideea de a locui pe altă planetă. Sau chiar în altă galaxie/sistem solar. Şi de preferinţă nepopulat cu imbecili. Aş avea linişte cât pentru trei vieţi, după care m-aş întoarce pe Terra să ies la pensie. Poate! Încă nu m-am hotărât…

2. Idealistic şi SF vorbind, mă văd într-o vilă enormă, înconjurată de pădure şi eventual plasată la poalele unui munte impunător. Viitorul meu statut (la fel de SF) de miliardar mi-ar permite asemenea tabieturi. Mi-aş petrece zilele hoinărind prin pădure pretinzând că sunt fie un hobit ce tocmai s-a întâlni cu Tom Bombadil, fie Gollum, ferindu-se de oameni.

3. Pesimistic vorbind, tot pe plantaţia ta multi sau deloc naţională, trudind ca un sclav din antichitate, fără nicio perspectivă luminată cu  fosfor asupra vieţii.

4. Realistic vorbind, poate voi fi pe plantaţia ta – dacă ne înţelegem şi lucrăm împreună fără să ne călcăm prea des pe bătături – sau poate pe a vecinului, sau chiar pe a mea.

5. Pueril (şi romantic) vorbind, peste 5 ani mă văd lucrând la propria mea agenţie de publicitate, pentru că sunt comunicativă, creativă şi cool!

Tu unde te vezi peste 5 ani?

10 gânduri despre „Unde te vezi peste 5 ani?

  1. Stresanta intrebare ! Si greu de raspuns concret, se pot intampla atat de multe in 5 ani ! Insa banuiala mea acum este ca voi lucra undeva in Bucuresti (am sot si probabil o sa facem si copii aici :D), la o firma de ceva, nu stiu exact ce, munca de birou, pentru ca asta am facut si pana acum si am deja ceva experienta. Restul, mai vedem on the way !

  2. Eu peste 5 ani ma vad in oglinda in timp ce ma barbiaresc. Sper din toata inima sa nu ma tai cu lama.

Lasă un răspuns

