Acasă » Obsesii, angoase » Visul unei nopţi…

Visul unei nopţi…

Îţi afunzi capul între perne, iei pătura în braţe, închizi ochii şi zâmbeşti, gândindu-te la Feţi Frumoşi călare pe cai verzi pe pereţi. Îţi imaginezi până la ultimul fir de păr cum arată el, căt de bine făcut, dar totuşi tandru este el, cât de galant e, şi cu câtă dragoste şi cu ce cuvinte alese te învăluie. Şi aşa pe nesimţite, adormi…

Aşa fac eu. Invarabil! Am câteva scenarii cu care jonglez în fiecare seară, înainte să mă fure Moş Ene. Mă cuprinde o senzaţie aşa de plăcută, încât dispare şi ultimul strop de oboseală, supărare sau depresie. După care…

Parcă mă trezesc în mijlocul unui coşmar! Sunt înconjurată de oameni care nu au ce căuta în visul sau contextul acela. Mă aflu în locuri cunoscute, dar care totuşi nu corespund cu realitatea. Iar eu debitez prostii mai ceva ca IRL.

Din fericire, nu toate visele sunt aşa. De exemplu, am visat odată că mă plimbam în pijamale prin centru şi râdeam în hohote (aparent fără motiv). Aşa de tare mă distram în vis, hohotind cu gura până la urechi, încât am continuat aşa până am ajuns la graniţa dintre conştient şi inconştient… şi chiar dincolo, astfel că m-am trezit râzând. Şi am tot râs câteva minute bune apoi, fără să aflu care e motivul.

Dar pe cât de mişto sunt visele de genul celui de mai sus, pe atât de numeroase, îmbârligate, dubioase şi animate sunt celelalte. Uneori sunt îmbrăcată pe jumătate, alteori fug pe loc (şi nu, nu pe banda de la vreo sală de fitness), alteori se prăbuşesc avioane şi elicoptere, sau toate blocurile sunt făcute din plastic.

Manipulat vise? A spus cineva manipulat vise? Da, eu sunt aceea şi sunt foarte mândră de asta. Pentru că în ciuda viselor alambicate şi, de cele mai multe ori, cu tentă de coşmar, reuşesc destul de uşor să îl transform într-un vis frumos.

Am dat cuiva o replică de doi lei? Se rezolvă, mă întorc în vis cu forţe proaspete şi pastiluţe sarcastice. Am intrat într-o situaţie aparent fără scăpare? Găsesc imediat o portiţă. Se găseşte vreun dud cu gânduri violente? Mă transform brusc în Xena…

Cât îl priveşte pe Făt Frumos călare pe un cal verde…  el poate să mai aştepte, pentru că uneori sunt aşa de concentrată să clădesc artistic personajele şi acţiunea, încât uit de el completamente. Iar dacă mi se face dor de el… da, iar purced la manipularea visului, astfel încât să se încadreze şi el perfect în peisaj.

It’s that easy! :D

To be continued…

7 gânduri despre „Visul unei nopţi…

  1. @Sînziana: am aflat recent că toată lumea visează, doar că uită ce anume după doar câteva minute. :)
    @Andrei: frumos spamul tău; aştept şi altele de genul ăsta!

Lasă un răspuns

