Acasă » Ministry of truth » Punctul pe i (de la iresponsabilitate)

Punctul pe i (de la iresponsabilitate)

Sunt departe de a fi o persoană responsabilă. De fapt, cred că nici nu înţeleg prea bine chestia asta, şi cel mult îi modelez semnificaţia în funcţie de situaţia în care mă aflu, lucru care, de asemenea, nu ştiu dacă îmi iasă prea bine.

Dat fiind că sunt posesoarea a 23 de anişori bătuţi pe muchie şi încă am probleme la capitolul ăsta, nu e deloc flatant pentru mine să mă autoetichetez drept iresponsabilă, dar adevărul chiar ăsta este.

Sincer, nici nu e greu de ajuns la o astfel de concluzie. Ba chiar am impresia uneori că se poate vedea cu ochiul liber.

În primul rând, îmi place aşa de mult să joc rolul copilului nevinovat şi zglobiu, care se ghidează mai mult pe instict şi sentimente decât pe raţiune. Prin urmare, când sunt faţă în faţă cu consecinţele (fie ele anticipate sau nu), prima reacţie este să fug, dacă sunt nefavorabile, şi să le îmbrăţişez din toată inima şi să mă consider eroul principal, în caz că sunt pozitive.

În al doilea rând, recunosc sincer că mi-e frică de ea. Poate tocmai din cauză că nu ştiu cu ce se mănâncă şi nu ştiu exact ce este de făcut atunci când te trezeşti în braţe cu una.

Trei la mână, după cum spuneam acum ceva vreme, responsabilitate presupune existenţa unor capacităţi şi abilităţi de rezolvare şi manipulare a acesteia, chestii care nu cred că sunt înscrise în codul meu genetic decât vag.

Un alt motiv pentru care mă consider iresponsabilă este faptul că prefer de cele mai multe ori să mă las dusă de val decât să iau anumite decizii clare (luarea de decizii de asemenea mă sperie în ultimul hal), care impun un procent semnificativ de gândire în perspectivă.

Dacă stau să mă gândesc mai bine, cred că responsabilitatea este (într-o anumită măsură) asumarea alegerilor făcute. Iar cum eu nu fac întotdeauna cele mai bune alegeri, e lesne de înţeles de ce vreau să fug de responsabilitate!

4 gânduri despre „Punctul pe i (de la iresponsabilitate)

Lasă un răspuns

