Acasă » Obsesii, angoase » Prima impresie?

Prima impresie?

Motto: Hobbits are amazing creatures! You can lean all there is to know about their ways in a month, and yet after a hundred years, they can still surprise you!

Ajung la concluzia că unii oameni sunt, într-adevăr, asemeni hobiţilor lui Tolkien. În sensul bun, bineînţeles!

Am observat de asemenea, în special în ultimii doi ani, că prima impresie contează şi nu prea. E drept că în baza prime interacţiuni cu o persoană îmi formulez o idee despre ea. Dar cum aparenţele înşeală, nu întotdeauna imaginea respectivei persoane, aşa cum apare zugrăvită în mintea mea, corespunde cu realitatea.

În fapt, nu o dată mi s-a întâmplat ca o persoană cu care tocmai am făcut cunoştinţă, să îmi creeze o impresie destul de neplăcută, sau cel puţin indiferentă. Persoană pe care ulterior ajung să o preţuiesc foarte mult şi cu care să relaţionez foarte bine.

Iar dacă stau mai bine să mă gândesc, cred că nu mi-ar ajunge degetele de la mâini pentru a enumera de câte ori m-au înşelat, dacă pot să zic aşa, aparenţele.

Din păcate, pentru situaţia inversă aş avea şi mai multe exemple de dat. Pentru că am plecat de la premisa că am în faţă o persoană ce merită investită cu încredere, când de fapt…

Mă consolez însă cu gândul că am emis respectivele judecăţi de valoare sub influenţa contextului şi a stării mele de spirit din acel moment (şi anume, când eşti fericit ai impresia că toţi oamenii sunt buni, şi viceversa), mai mult decât ţinând cont de factori ce ar genera o părere cât de cât obiectivă.

Da, poate sunt o persoană uşor de impresionat/manipulat, dar îmi place să cred că îmi dau seama repede când cineva încearcă să mă ducă de nas.

E drept că mă întristez când constat că cineva nu e aşa cum credeam eu, dar bucuria e cu atât mai mare atunci când văd că altcineva îmi depăşeşte aşteptările!

3 gânduri despre „Prima impresie?

  1. care este prima ‘chestie’ pe baza careia iti faci o anumita impresie despre o persoana abia cunoscuta?
    atitudine, fizic ?

  2. Just goes to show you human beings are too complex to fall under the authority of something so simple as prejudice :D

Lasă un răspuns

