Acasă » Fiction » Utopie

Utopie

Ea: Nu te supăra, pot să stau lângă tine?
El: Sigur, nu mă deranjează. Oricum e liber locul.
Ea: Ai cumva un foc? Am impresia că mi-am pierdut bricheta.
El (zâmbind): Şi ce altceva îţi mai pierzi?
Ea: Capul, ca toată lumea.
El: Cum aşa?
Ea: Nu ştiu, dar parcă am un talent înnăscut pentru aşa ceva. Sau sunt foarte norocoasă.
El: Ei, atunci suntem doi.
Ea: Haha, nu cred.
El: De ce? Că nu mi se citeşte tristeţea în ochi, ca ţie?
Ea: A, nu, nu eşti un actor aşa de bun. Ba îndrăznesc chiar să spun că la tine mult mai adâncă. Cumva, combinată cu un fel de dezamăgire.
El: Nu eşti departe de adevăr. Dar oricum nu mai contează.
Ea: Aşa spun toţi. Chiar şi eu spun asta câteodată, dar niciodată nu o cred. Şi cred că nici tu.
El se întoarce mirat spre ea.
Ea: Vezi tu, noi ne ascundem după scutul ăsta care „nu contează”, dar în adâncul nostru ştim că de fapt contează cel mai mult. Îndiferent care ar fi problema ce „nu contează”, noi suntem atât de prinşi în ea! Ea ne roade gândurile, ne macină sufletul, ne lansează într-o permanentă luptă cu noi înşine.
El: Dar nu e aşa de simplu.
Ea: Nici nu am spus că e simplu. De fapt, e simplu pentru cel de afară, care vede doar nişte aparenţe. Sau mai bine zis, vede ce îi permitem noi să vadă. El îţi spune „treci peste…” sau „las-o baltă”, dar tu nu poţi, pentru că aveţi deja rădăcini comune – tu şi problema. Iar până nu tai rădăcinile şi te muţi în alt pământ…
El: Şi cum crezi că pot face asta?
Ea:  Nu am eu soluţia la problema asta. Încă o caut.
El: Ştii ce ar fi amuzant? Să o căutăm împreună!
Amândoi au izbucnit în râs. Aveau să nu se mai întâlnească niciodată…

Un gând despre „Utopie

Lasă un răspuns

