Acasă » Ministry of truth » Minciuna are picioare lungi, frumoase şi fine

Minciuna are picioare lungi, frumoase şi fine

Pentru că sunt bine îngrijite, de obicei. Şi au trecut printr-o căruţă de operaţii estetice, ca ochii privitorului să nici nu bănuiască urâţenia adevărului. Iar prin urât se poate înţelege cam orice, de la vină până la dezamăgire, indiferenţă sau reproş.

Nu mai ştiu când am spus prima minciună. Şi nici nu mai ştiu de câte ori am fost prinsă cu minciuna. Dar toate astea pălesc în faţa minciunilor rămase nedescoperite. Majoritatea mărunte, evident.

Cu toate astea, am impresia că minciuna nu e de mai multe feluri. E minciună şi atât. Adică o faptă deloc elegantă şi din cale-afară de urâtă.

A nu se înţelege (deşi cred că ar fi chiar culmea) că sunt adepta sincerităţii. Nu am fost în viaţa mea sinceră pe de-a-ntregul cu cineva, în afară de preot (2 la număr). Nu, nici cu mama, nici cu bunică-mea, nici cu iubitul, nici măcar cu soră-mea, cu atât mai mult cu tata, Dumnezeu să-l ierte. Asta ca să nu mai zic de restul lumii.

Iar prin asta nu mă refer la faptul că spun minciuni cu fiecare gură de aer pe care o iau, ci la faptul că nu spun tot. Unii ştiu o parte, unii altă parte, alţii nu ştiu practic nimic. Dar dacă vă strângeţi toţi laolaltă, poate aflaţi adevărul despre mine. Poate!

Dar am deviat, deşi omisiunea – cred eu – îşi aduce propria contribuţie la fabricarea minciunii. Acum, ar fi absurd să considerăm că un adevăr spus pe jumătate e automat o minciună. Cineva care îţi spune că plouă, dar a omis să îţi spună şi că afară sunt foar 3 grade, nu te-a minţit. Arunci un ochi pe fereastră şi te convingi că afară plouă. Asta dacă nu cumva eşti în Sahara la momentul respectiv.

Nu mai continui, deşi aş putea umple 5 pagini pe tema asta.

4 gânduri despre „Minciuna are picioare lungi, frumoase şi fine

  1. „Nu am fost în viaţa mea sinceră pe de-a-ntregul cu cineva, în afară de preot” – Nici cu tine insati?

  2. „Intre a minti si a spune adevarul nu-i usor de ales, mai bine ne-am abtine de la judecati morale transante, lasand timpul sa curga, soseste intotdeauna ziua cand adevarul se preschimba in minciuna si minciuna in adevar.” Saramago

    Te pune pe ganduri nu-i asa?

Lasă un răspuns

