Acasă » Diverse » Cuvinte care-mi plac

Cuvinte care-mi plac

Acum câţiva ani îmi plăceau cifrele, chimia, matematica, dar mai ales proful. Acum îmi plac cuvintele, dar în niciun caz de mine. Şi nu ştiu alţii cum sunt, dar eu am o chestie cu unele cuvinte. Îmi sună aşa de expresiv şi de vibrant în urechi, încât am tendinţa să le folosesc în orice context, chiar se potrivesc acolo ca nuca şi căpşuna. Uite, chiar şi căpşună sună mai mult decât mişto!

Iată deci câteva cuvinte şi serii de cuvinte care mă distrează teribil atunci când le pronunţ:

  • fâşneaţă – fâneaţă – mogâldeaţă – greaţă (fâşneaţă rulz totuşi mai mult decât restul)
  • ştrengar – ştergar – ştreang (de fapt ştrengăreşte e cuvântul meu preferat)
  • fâş – pâş – câş! – marş!
  • stafie – stafidă
  • pişcot
  • cratiţă (nu ştiu de ce, dar mă duce cu gândul la o gospodină corectă cu mâinile în şold)
  • proţap
  • cicoare (deşi nu are legătură, mă duce cu gândul la rouă)
  • mimoză (ăsta e expresiv din cale-afară)
  • coacăze

Şi ar mai fi, dar nu mi le aduc aminte acum. De obicei îmi vin pe nepusă masă şi nu-mi dă prin cap să le notez undeva.

Vouă ce cuvinte vă plac?

5 gânduri despre „Cuvinte care-mi plac

  1. Arlechino :)) Gets me thinking of a mad clown in a horror movie and I really don’t know how I can find that funny. :D

    Un cuvant insa cu o sonoritate aparte care imi place foarte mult este „amurg”. This one always seems to sound… otherworldly. 8->

  2. Ooo, si io am mania asta. ;)) Da’ la fel ca tine, le uit.
    Acum imi aduc aminte de cuvantul „morcov” care ma amuza de fiecare data cand il aud. Daca imi mai amintesc… revin. :D

Lasă un răspuns

