Acasă » Diverse » Las’ că-i bine….

Las’ că-i bine….

Pe lângă optimişti, pesimişti, realişti, negativişti şi idealişti, mai există o categorie distinctă pe care eu o numesc „prea optimişti”. Persoanele din această categorie te întâmpină de fiecare dată cu un zâmbet larg pe faţă, şi chiar dacă la un moment dat se supără sau se întristează, îţi dau impresia că îşi revin extrem de repede, pentru ca imediat îţi aruncă în faţă o replică ce pare să le guverneze existenţa – „las’ că-i bine”.

Deunăzi m-am întâlnit cu un prea optimist, care la fiecare trei propoziţii îmi dădea şi câte un „las’ că-i bine” dinăsta. Mi-am adus aminte atunci că aceeaşi persoană, cu altă ocazie, mi-a spus că nu se simte prea bine, având ceva probleme de sănătate, că nu ştiu cine nu mai avea bani de medicamente, că altcineva se internase în spital, şi multe alte chestii demne de ştirile de la ora 5. Eu m-am întristat, şi manifestam o evidentă milă pentru persoanele respective, insă prea optimistul a continuat în aceeaşi manieră, liniştindu-mă cu „las’ că-i bine”.

Prea optimiştii vorbesc adesea despre cât de mult au urcat preţurile, deşi veniturile au rămas aceleaşi, despre cât de răi şi needucaţi sunt tinerii, despre nişte probleme de familie de la care te apucă plânsul, şi aşa mai departe, la fel ca realiştii, optimiştii sau pesimiştii. Diferenţa este însă aceea că la ei discursul se termină cu deja celebra replică „las’ că-i bine”.

Deşi empatizez destul de bine cu prea optimiştii, mi-e destul de greu să înţeleg cum, după o discuţie dramatică despre morţi, răniţi, accidente, sărăcie, probleme şi aşa mai departe, mai au încă puterea să îţi zâmbească senin şi să te asigure din toată inima „las’ că-i bine”…

11 gânduri despre „Las’ că-i bine….

  1. Da, e cam pe dos replica. Cred ca vroia sa zica „Las ca o sa fie bine!” altfel nu-mi explic ce-i bine in momentul cand te plangi ca-i rau.

  2. :)) Cred ca in aceeasi oala cu prea-optimistii le putem baga si pe donsoarele de la Meli Melo care tot timpul par atat de vesele, de binedispuse si de agasante ca iti vine sa le pleznesti.

    Cat despre cel despre care vorbesti… vreau sa cred ca nu stapaneste prea bine limba romana.

  3. Poate ca, din lipsa de originalitate sau pur si simplu vlaga, dulcele nostru obicei romanesc de a face haz de necaz a fost inlocuit cu aceasta resemnare aparent „optimista”… desi dupa cum l-ai descris pe individ, „las ca-i bine” pare mai degraba un tic verbal decat o convingere. :D

Lasă un răspuns

