Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Tu ce ai face daca…?

pe Septembrie 28, 2009

Mi s-a intamplat de mai multe ori, dar doua sunt exemplele cele mai recente care m-au enervat si m-au facut sa ma simt mica in aceeasi masura.

Unu. Acum doua zile veneam spre casa la orele amiezii. In fata mea un grup de tineri: doua fete, doi baieti. Unul dintre ei, genul de smecheras, dupa vorba, dupa port, arunca cu nonsalanta un pachet de tigari pe jos. Imi venea sa strig dupa el si sa-i spun ca i-a cazut ceva pe jos. M-am abtinut…

Doi. Azi, plecand de la birou, am trecut prin Maria. Pe pod, in fata mea era un tip pe la vreo 20 de ani, cu tricou roz (oribil!!, nu ca al baietilor, de ieri), se juca cu o sticla de apa minerala goala. Si asa, pe nepusa masa, o arunca in Bega. Am crezut ca nu vad bine. Tipul si-a vazut linistit de drum. L-am urmarit si chiar am intetit pasul, cu gandul sa-l prind din urma. Din pacate, timpul nu mi-a permis sa imi duc urmarirea pana la capat, sa aflu pe unde isi face veacul individul.

Specimenele de mai sus apartin „tineretului din ziua de azi”. Din pacate, si cei cu o varsta respectabila, si cei de 40-50 de ani fac la fel. De ce?

Cand eram mica, recunosc, mai „scapam” si eu diverse ambalaje pe jos, pana mi-au explicat frumos ai mei ca nu e civilizat ceea ce fac. Intre timp m-am cizelat singura, si sunt in stare sa-mi umplu rucsacul cu prostii, daca nu gasesc niciun cos de gunoi prin preajma. (da, stiu, sunt modesta, dar nah, daca nu ma lauda nimeni, ma laud singura, nu? :D )

Dar aia era atunci. Nu tin minte sa fii fost campanii de educare ecologica sau emisiuni care trateaza problemele mediului. Ca sa nu mai zic de internet, de unde sa ma cultiv de buna voie sau din intamplare.

Acum insa e altfel. Sunt campanii peste campanii, offline si online. Dar cine sa le ia in seama?

Pe langa asta, imi vine insa destul de greu sa atrag atentia cuiva. Motivul poate parea unul pueril la prima vedere: mi-e teama de reactia persoanei prinse in flagrant. S-ar pune deci intrebarea: care-i cel mai rau lucru care mi se poate intampla? Pai, pe langa o avalansa de vorbe grele, peste care pot sa trec repede cu vederea (asta in cazul in care nu dau si eu un reply din cand in cand), e foarte posibil sa ma trezesc si cu cativa pumni in figura-mi dragalasa.

Asadar, tu ce ai face daca ai vedea ca cineva trateaza strada (sau orice alt loc) ca pe un cos de gunoi?

5 responses to “Tu ce ai face daca…?

  1. diamond spune:

    Sincer, pe mine nu ma deranjeaza atat gunoiul de pe strada cat ma deranjeaza groapa de gunoi de la capatul orasului „alimentata” de primarie. Oricine ar fi responsabilii, nimanui nu-i trece prin cap sa faca o fabrica de reciclare in parteneriat cu Retimul…

  2. Corina spune:

    Nici eu nu arunc pe jos. Nimic. Niciodată. Şi mă deranjează la fel de mult ca pe tine să văd cum alţii scapă ambalaje pe stradă fără să clipească.
    În momentele alea, dacă sunt suficient de aproape de mine, nu le atrag atenţia (din dorinţa de a evita posibile reacţii agresive), dar de multe ori le ridic eu gunoiul cât de ostentativ pot şi-l arunc într-un coş.

  3. Smeagol Jr. spune:

    @Diamond: De acord cu ce zici tu, dar eu prefer totusi sa nu transforme si Timisoara intr-o mare groapa de gunoi.
    @Corina: Si are vreun efect gestul tau? Am facut si eu asta de cateva ori, dar lumea s-a uitat la mine ca la felul sapte.

  4. Sirg spune:

    Nu e treaba mea sa-i civilizez pe altii, plus ca sunt de principiu ca nu trebuie sa imi stric ziua provocand tot felul de mitocani.
    Curatenia din alte tari pe care le admiram are o cauza simpla – amenda aplicata cu promptitudine. Sigur, cu timpul oamenii s-au obisnuit cu ideea si nu mai arunca pe jos, dar la noi, inainte sa se intample asta, trebuie ca cei care arunca gunoi pe jos sa fie amendati imediat si cat mai des. Dar pt asta trebuie sa ai politie comunitara activa, efective, samd, iar asta inseamna bani, pe care nu ii avem, si asa ajungem la vechea noastra problema, saracia.

    @Cami – ai auzit de Muller? Ei recicleaza, dar primaria are monopol asupra colectarii gunoiului. Mai absurd e ca se colecteaza diferentiat in unele zone, ca apoi sa vina o masina colectoare care amesteca tot :)

    Imaginati-va ca daca primaria ar da voie ca firmele de reciclare sa isi amplaseze containere pentru diferite materiale – plastic, metal, hartie, si de ce nu, electronice – ar fi mult mai putin gunoi in Timisoara, si ar fi mult mai multe cosuri de gunoi (poate prea multe). Evident ar fi orasul mai curat si groapa de gunoi mai mica, pentru ca s-ar recicla f mult gunoi. De ce nu se face asta? Intrebati la primarie.

  5. ionut spune:

    nici eu nu suport sa vad pe cineva ca arunca diferite obiecte pe jos, simt ca mi se pune o pata, colegii mei s-au invatat si daca mai faceau si ei asta inainte acum nu o mai fac in preajma mea pt ca stiu ca ma supar:P, oricum nici nu e frumos si denota lipsa lor de educatie

Lasă un răspuns

