Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Carnea, cea mai buna leguma?

pe August 9, 2009

Totul incepe de la prea multa mila fata de animale. Ca sunt si ele fiinte, si ca sufera la fel ca noi! Va cred, serios va cred, dragii mei. Si mie mi-e mila de ele. Si pe cuvantul meu ca daca nu mi-ar ajunge Puci, la mine acasa ar fi mai rau ca la zoo. Pentru ca mi se rupe inima de fiecare pisica jigarita pe care o vad pe strada. Ca sa nu mai spun ca intr-o iarna, porcul bunicii mele refuza sa moara de Ignat, pentru ca eu ma uitam la el cum e sacrificat si plangeam in hohote. Asta unu la mana.

Apoi saracele de ele cum sunt tinute in ferme si crescatorii specializate! Deci va rog, nu-mi puneti filmulete alea cu ce se intampla intr-o ferma industriala ca iar incep sa plang. Si daca plang, ma consum. Si mi se face foame. Sa stiti ca eu nu mananc doar carne cumparata. Din cand in cand mai primesc si de la buna-mea, de la sat. Iar acolo au toata batatura la dispozitie pentru a se manifesta. Deci nu tu custi de 1 pe 1, nu tu apa cu portia, nu tu „manipulare prin medicamente, inginerie genetica” si alte prostii. Animale „bio” (ca si asa e la moda termenul), crescute cu iarba din gradina, apa din fantana si aer curat de la tara. Asadar, doi la mana.

Dar daca ne-am face toti vegetarieni? Somajul ar sari in prima instanta doi metri in sus. Garantat! Dar macar animalele vor putea zburda libere pe campii. Deci, trei la mana.

Patru. Carnea e nesanatoasa! Da, este. Daca nu vezi altceva in fata ochilor. Pentru ca in realitate, carnea nu este doar buna de te lingi pe degete, dar mai aduce si ceva beneficii organismului. Si putin imi pasa ca Ministerul Agriculturii din SUA sustine dietele vegetariene in conditiile in care consumul de carne e asociat cu artrita si osteoporoza (printre altele), daca Food Standard Agency din Marea Britanie imi spune ca, si anume, „meat consumption does have a protective effect on bone mineral density and vitamin D status”. You do the math!

La punctul 5 atac ideea conform careia omului i s-ar potrivi mai bine o dieta vegetariana. Pai, fie ca ne luam dupa teoria creationista, fie dupa cea evolutionista, tot acolo ajungem. Omul era crescator de animale din cele mai vechi timpuri, cand nu erau ferme industriale, deci nu avea cum sa le chinuie. Iar din turma sa mai lua din cand in cand cate un animalut pe care il aducea ca jerta lui Dumnezeu. De cealalta parte, ne tragem… umm… tot din animale, si chiar si maimutele consuma uneori si altceva decat banane. In speta reptile mici, insecte, oua, iar uneori se mai manca si intre ele. Hmmm…

„Contrar credintei populare, pestele nu este o hrana sanatoasa. Carnea de peste contine toxine din apa in care pestii traiesc, iar acele toxine vor fi transferate oamenilor care consuma peste”. Deci contrar credintei populare si a numeroase studii, carnea de peste, bat-o vina, nu e buna, nici macar pentru atat de laudatul acid gras omega 3. Iar daca mergem pe linia apei, o sa bem numai bere, ca in apa fac pestii sex, deci nu e buna. LOL. 6!

Ideile sunt extrase de pe site-ul Societatii Vegetarienilor din Romania. Nu l-am luat pe tot la puricat, pentru ca mi-e lene (am mancat prea multa carne si m-am molesit). Insa am retinut esentialul, parcurgand pagina de FAQ.

Deci sa ne-ntelegem. N-am nimic cu vegetarienii, atata timp cat nu incearca sa-mi bage pe gat convingerile lor. Insa nu pot sa trec cu vederea metodele prin care unii dintre ei, si nu ma refer neaparat la cei de mai sus, incearca (fara succes din cate se pare) sa ma converteasca la a renunta la aceasta delicioasa leguma.

Ca dac-ar fi asa, chinezii ar fi primii inspre care sa aratam cu degetul. Pentru ca lor nu le mai ajung porcul, vaca si gaina, dandu-se la „preparate exotice” pe baza de caini. Ei, da, si sa nu uitam de gandaci si alte vietati de care mi se face scarba numai cand le pronunt numele. Dar nu, ei nu-mi vin cu idei revelatoare, ci doar ma intreaba daca vreau sa gust. Si atat.

Iar ca sa inchei apoteotic si creationist: pentru noi, astia carnivori, exista zilele de post, bune, printre altele, si pentru detoxifierea organismului. Deci, no thanks!

Cu dedicatie, una dintre cele mai tari reclame romanesti:

Ah, si pana nu uit: vegetarianismul ESTE o alegere personala. I rest my case, acum da-ti-mi o saorma!

ps: nu pot sa las LOTR in afara discutiei…

Gimli: „You young rascals! A merry chase you’ve led us on, and now we find you feasting and… and smoking!”
Pippin (slightly inebriated and touched by the leaf): „We are sitting on the field of victory, enjoying a few well-earned comforts. The salted pork is particularly good.”

5 responses to “Carnea, cea mai buna leguma?

  1. Anda spune:

    Eu am mancat azi un iepuras. Si a fost bun. Foarte.
    Cat despre vegetarieni, sunt de acord, alegere personala, dar sunt unele chestii pe care nu le gasesti decat in carne sau lapte [anumiti acizi grasi sau aminocizi esentiali] si o dieta dezechilibrata fara carne, respectiv lactate, doar asa de dragul vegetarianismului, poate fi fatala [adica sa mori].
    Asa ca nu, merci, I choose life.

  2. brontozaurel spune:

    Pentru mine e singura leguma buna :lol: N-as putea sa traiesc fara carne, in special fara carnea de peste sau fara lapte (poate fara oua da, desi… hmmm)

  3. Cip spune:

    Putina, dar sa fie… (ma refer la carne) :)

  4. Corina spune:

    Eu nu mă omor după carne, dar nici nu-mi imaginez cum ar fi fost viaţa mea cu pizza şi şaorma vegetariene :)

  5. Smeagol Jr. spune:

    @Anda: stiam eu ca iepurasii sunt draguti si in farfurie, nu doar in bratele unui copil ;))
    @Brontozaurel: that’s the spirit!
    @Cip: acuma, hai sa nu exageram :P
    @Corina: eu nici nu pot sa concep macar o saorma vegetariana! :D

Lasă un răspuns

