Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

De ce socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ

pe Februarie 25, 2009

Pai chiar asa, de ce?

Nici bine n-am invatat sa tin condeiul in mana, ca am si purces sa fac prima lista. Si de fapt, nici nu era o lista, ci un program, un schedule in termeni moderni, pe care l-am respectat cu rigurozitate. Se cheama ca inca de pe vremea aia am inteles eu care-i faza cu eficientizarea muncii, astfel ca primul trimestru din clasa a V-a l-am incheiat cu „10 pe linie”. Evident, nu-mi incapeam in piele de bucurie si crestea pipota-n mine de mandrie.

Din pacate, aveam sa cunosc cat de curand „esecul”, pentru ca subsemnata domnia mea si-a descoperit si primul defect major, care imi curge prin vene pana in zilele noastre – inconstanta. Iar daca stau mai bine sa ma gandesc, cred ca atunci mi-am stabilit si primul record – aproape trei luni I sticked to that plan – pe care, evident, inca nu l-am doborat.

In liceu, tot ce stiam sa fac erau listele cu teme pentru a doua zi. Le incropeam in doi timpi si trei miscari, insa ajunsesem in stadiul in care eram fericita daca bifam chiar si doar jumatate din ele.

A venit si facultatea, iar listele mele se metamorfozau in orare, in timpul semestrului, si date de examen, in sesiune. Si uite asa, pe nesimtite, s-a terminat. Ca in reclama, „s-a terminat? S-a terminat! Ce s-a terminat? Glade Micro Spray. Nu uita sa il inlocuiesti cu o rezerva noua!”.

Am inlocuit si eu facultatea cu masterul. Si timpul liber la discretie cu cele 8 ore pe zi la birou (ce corporatist suna!).

Acum, dat fiind faptul ca eu sunt vesnic nemultumita de ceva, mi-am intors privirea catre modelul de eficienta din clasa a V-a, adica tot eu. Si mi-am zis ca daca programul a functionat cu succes atunci, cand eram mica si prostuta, de ce n-ar functiona si acum, cand sunt mare si proasta se presupune ca m-am maturizat (haha, ce gluma buna, nu stiu cine m-am mintit in halul asta, de am crezut).

Zis si facut. Programul, care este. Si… cam atat. Ma uitam din cand in cand peste, Doamne, cu cata migala si cat de frumos le scrisesem! Eu cred ca, la fel cum am colectionat la un moment dat bonuri de casa, iar in prezent jucarii din Kinder, as putea incepe sa colectionez si programe to do lists, ca doar le scriu pe foi volante si sunt datate.

Mai nou fac si liste de cumparaturi, si culmea, le si respect in proportie de 75%! Si liste de cadouri, si wishlist-uri, si chiar una cu New Year Resolutions.

Si totusi, unde scartaie rotita ce ajunge sa blocheze intreg mecanismul? In genere, imi fac programul de pe o zi pe alta – cu o seara inainte sau in dimineata zilei cu pricina. Iau in considerare cum stau cu timpul sau ce evenimente neprevazute pot interfera cu programul. Dar (ca doar nu puteam sa-l las pe-afara) nu ma gandesc si la posibilele fluctuatii de dispozitie. Astfel, chiar daca dimineata sunt euforica si exagerat de binedispusa, dupa-masa sau seara parca imi taie cineva craca de sub picioare si ma trezesc direct in butoiul cu melancolie. Sau in cel cu nervi. Sau in cel gol, fara chef. Butoaie care imi alimenteaza inconstanta.

Deci (cuvant cu rezonanta fonica deosebita, ce parca iti tiuie in urechi cateodata), de ce socoteala de-acasa nu se potriveste cu cea din targ? Uite de-aia!

Si cu asta am terminat. M-a apucat cheful sa fac liste!

4 responses to “De ce socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ

  1. crinutza spune:

    nu faci cateva si pentru mine? :)

  2. myhaella spune:

    da da liste liste liste……..da macare te tii de ele? ;)

  3. Smeagol Jr. spune:

    Pai ce ziceam mai sus? Nu!

  4. Licurici spune:

    Eu dacă îmi fac liste, sigur nu mă ţin de ele aşa că prefer să mă gândesc seara cam ce am de făcut a doua zi şi să reuşesc să fac mai multe decât îmi propun. ;)

Lasă un răspuns

