Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

A fuma sau a nu fuma

pe August 28, 2008

A nu fuma!

Ok, dar daca fumezi deja? Stiu ca nu e usor sa renunti. Si mai scutiti-ma cu „te lasi doar daca ai vointa/ daca vrei cu adevarat poti”. Poate nu e cazul meu, dar sunt unii care fara ajutor extern nu pot. Oamenii aceia nu mai au nicotina in sange, au sange in nicotina (mergand pe principiul sange in alcool).

Am (re)inceput azi sa iau internetul la puricat, in cautare de metode prin care te poti lasa de fumat. Cum era de asteptam, am dat si peste o gramada de campanii anti-fumat (sincer, nu stiu cat efect vor avea in Romania pictogramele de pe pachetele de tigari) . Cel mai mult ma oftica cele prin care se incearca „constientizarea” fumatorilor cu privire la riscurile la care se expun atunci cand fumeaza. Am mai spus asta si repet: fumatorul cunoaste cel mai bine efectele negative pe care le are fumatul asupra organismului, in primul rand pentru ca el le simte in fiecare zi!

In anul 2 de facultate (Doamne, vorbesc de parca as fi terminat-o acum 10 ani), lucram cu niste colegii la un proiect de seminar care exact asta avea ca tema: o campanie anti-fumat. Am inceput cu un chestionar pe care l-am aplicat catorva colegi si cunoscuti, iar una dintre intrebari era „De ce v-ati apucat de fumat?”. Motivele invocate au fost variate: de la anturajul si mediul pe care il frecventa persoana respectiva, pana la placerea pe care o simtea atunci cand fuma sau (asta mi s-a parut foarte amuzant si ciudat in acelasi timp) ameteala pe care i-o provoca o tigara.

Are rost sa luam in considerare cauzele atunci cand tratam o boala? Cu siguranta, dar nu cred ca si in acest caz, cel putin nu in proportie de 100%. Ok, si ce facem atunci? Ma gandesc ca una din cele mai grele etape ale renuntarii la fumat este dezvatarea de gestul reflex al fumatului. Este sau nu asa?

Se spune ca tentatia de a fuma dureaza trei minute. Nu pare mult la prima vedere. Dar cum iti dai seama cand incepe?

Scriu articolul asta (si probabil vor urma si altele) datorita celor care ajung la mine cautand pe google „vreau sa renunt la fumat”. Toti ajung aici, nestiind ca eu acolo ceream sfaturi si sugestii referitoare la aceasta problema.

Tot pe aceasta tema, aveti si aici un articol cu o posibila solutie.

7 responses to “A fuma sau a nu fuma

  1. hyvus spune:

    daca vrei cu adevarat te poti lasa dar… si vice versa

  2. Adi spune:

    Ideea e sa nu te apuci. Adolescentii trebuie constientizati, dar cine sa o faca? Ei fumeaza de fata cu parintii, asa ca…

  3. mihai spune:

    Eu de voie si de nevoie m-am lasat de fumat. La 5 lire pachetul (25 de lei noi) e totusi o cheltuiala uriasa. Apoi, datorita faptului ca in Anglia fumatul e interzis in locuri publice inchise, practic trebuia sa ies din bar/restaurant sa fumez. Am zis ca mai bine ma las de fumat; si nu a fost greu deloc. Psihologic e greu, dar numai pana vezi ca poti sta o zi fara tigari si ca de fapt nu mori daca nu fumezi. Apoi a doua zi o sa treaca mai repede ca prima si o sa fie bine :)

  4. Smeagol Jr. spune:

    Mihai, sper sa nu se faca si aici tigarile 5 oiro sa ma las de fumat! Eh, la o adica, am stat eu fara sa fumez si mai mult de o zi, deci nu e mare greutate, doar ca mie imi si place. :P

  5. dany spune:

    Placerea e o impresie, nu-ti poate placea sa inhalezi fum toxic, e doar o iluzie provocata de hranirea corpului cu nicotina de care are nevoie, fumam pt ca suntem dependenti de nicotina si cu cat trece mai mult timp de la ultima tigara cu atat mai mult avem acea pofta de nicotina si atunci tigara o sa para foarte buna deji tot ce ni se pare bun este satisfacerea nevoii de nicotina

  6. numaifuma spune:

    Drogurile lumii moderne:
    cumpărăturile, serviciul, computerele, dulciurile, tutunul, cafeaua…
    Toate acestea provoacă dependenţă şi pot avea efecte tragice…

  7. Shtrumphu spune:

    Lumea se preocupa prea tare de fumat…lasati fumatorii in pace, ei stiu prea bine totul despre acest viciu, si pana la urma toata lumea are unul, nu? Sunt lucruri mult mai importante pentru care trebuie gasite solutii…

Lasă un răspuns

