Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Responsabilitate prost inteleasa

pe Iulie 5, 2008

Valul de mesaje de pe grup, coroborat cu ce am spus mai devreme ma determina sa imi dau cu parerea despre ceea ce se cheama responsabilitate. Fac insa precizarea din capul locului ca de felul meu sunt cam iresponsabila.

Responsabilitatea este de mai multe feluri: juridica, morala etc. Eu voi vorbi despre ea la modul general. Numesc persoana responsabila cineva care isi asuma actiunile intreprinse si consecintele care decurg din ele.

Te-ai angajat sa organizezi un eveniment? Foarte bine. Esti responsabil de tot ce se intampla: ca toti invitatii sa stie ce se intampla acolo, unde are loc, de la ce ora, iar desfasurarea trebuie sa se apropie de adjectivul „ireprosabil”. Stii foarte bine ca vei consuma oaresce resurse, dintre care amintesc doar timp si nervi. Alergi in toate partile pentru a gasi locatia potrivita, te certi cu patronul pentru a-ti face o oferta decenta. Apoi te pui pe trimis invitatii, ca apoi sa constati ca nu toata lumea isi confirma prezenta. Recalculezi bugetul si ai grija ca toti, fara exceptie, sa inteleaga ce ai facut tu acolo. Te mai gandesti si la ce muzica o sa asculte oamenii, ce ar putea discuta, cine le va cuvanta sau la alte activitati care sa-i scoata din rutina si plictiseala. Daca lucrezi in echipa, pe langa faptul ca toti membrii vor stii exact ce au de facut, ar fi de preferat ca totul sa se lege cu o oarecare logica, pentru a nu te trezi cu surprize. Tu ai responsabilitatea morala ca toti invitatii sa se simta bine.

Studiu de caz: organizarea unui curs festiv.
Se anunta 3 dudui ca se ocupa ele. Una de robe, togi si esarfe (OK), una cu filmatul, sampania, pozele, florile, fursecurile etc, iar cealalta cu cadourile si cu managementul financiar. Lasam deoparte fata cu costumatia de magistrat, pentru ca a parut o chestie independenta de curs, la care se adauga faptul ca eu am facut nota discordanta si nu mi-am luat.
Sala s-a gasit usor (era aia standard, actually), ora si data au fost OK. Fursecuri asezate frumos pe masa, alaturi de suc si sampanie. Aula arhi-plina, dar fara toti profesorii. Organizare tehnica not OK (prietenii stiu de ce). Imbulzeala si caldura mare, mon cher!, dar flori au fost din belsug, iar cat de reusite sunt pozele si filmul va spun dupa ce intru in posesia faimosului DVD.
Rezumat: se putea si mai bine. Mult mai bine!
Concluzie: cu postul asta imi voi pune in cap cativa colegi. Imi vor adresa clasica intrebare „dar de ce nu te-ai implicat tu?”. Raspunsul il gasesc in primele randuri. Iar acum revin la responsabilitate. Daca ti-ai luat in spate angajamentul organizarii unui astfel de eveniment, fa-l ca la carte. Iti cunosti colegii (in mare parte) si stii ca au gura mare. Organizarea implica mari responsabilitati, iar daca nu iti poti asuma consecintele acestui fapt sa nu te astepti la prea multa intelegere. Cu atat mai mult nu e indicat sa o pasezi ca pe o minge de volei, in alt teren.

Astept acum sa aruncati cu oua si rosii stricate dupa mine!

4 responses to “Responsabilitate prost inteleasa

  1. Carina spune:

    In principiu ai dreptate. Atunci cand iti asumi ceva nu-ti ramane decat sa duci totul pana la capat, nu s agasesti pretexte pe parcurs, mai mult sau mai putin valide. Mi-am propus sa scriu si eu despre organizare, dar mai astept :) Deocamdata ma enerveaza modul in care se pune problema. E adevarat ca fetele si-au asumat raspunderea si n-ar trebui sa se scuze acum, dar ma enerveaza cand unii le intreba ca cine le-a pus sa faca asta in conditiile in care ei stateau deoparte. Si asta te vizeaza si pe tine :P

  2. Smeagol Jr. spune:

    Stiu, draga Carina, dar asta e unul din riscurile pe care si le-au asumat. ;-)

  3. […] mei de facultate. Unii pe group in rafale de mesaje, altii pe blogul din dotare. Cum ar fi Dora, Carina si acum […]

  4. Paula spune:

    Nah…am intrat si eu in debateul asta. Aveam chef de argumentat ceva si aveam o parere pe care m-ati mobilizat s-o astern pe blog vazand posturile voastre. :)

Lasă un răspuns

