Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

Despre organizare si alte nimicuri

pe Iulie 5, 2008

Intotdeauna i-am admirat in secret pe cei care se ocupa de organizarea unui eveniment. Sunt atat de multe aspecte care trebuie luate in considerare si analizate. Cine vine, cati, unde, cum, cand, ce se intampla, ce mananca, ce beau, ce asculta, cine ia cuvantul si asa mai departe. Din punctul meu de vedere, persoanele care se ocupa de organizare pregatesc pana in cel mai mic detaliu desfasurarea unui eveniment. Asta presupune printre altele un simt al observatiei, al detaliului si al analizei destul de dezvoltat.

Anul asta, desi intr-o proportie mult mai mica, am avut acelasi sentiment fata de colegii care au pus la cale banchetul si cursul festiv. Si-au rupt din timpul lor pentru a cauta o locati, a pregati meniul, a cauta oameni pentru filmat, a trimite invitatii, a calcula bugetul etc. Cu toate acestea, nemultumirile fata e efotul depus de ei s-au tinut lant, fie datorita unei organizari defectuoase, fie datorita unei informarii incomplete.

Cum spuneam mai sus, cei din organizare trebuie sa aiba simtul detaliului. De ce? Pentru ca fiecare amanunt conteaza. Mai nou s-au lansat polemici pe marginea unui DVD cu pozele si filmul de la cursul festiv. Unii spun ca fiecare trebuia sa primeasca cate unul, intrucat s-a platit pentru el; altii spun ca fiecare isi face singur o copie, DVD-ul urmand sa circule pe la toti colegii. Personal, sunt de acord cu prima varianta, sprijinindu-ma si pe mesajele postate pe grup la un momentdat de catre organizatori. A doua varianta imi pare puerila. Si sa va explic de ce: scoala s-a terminat, am intrat in vacanta, unii au plecat acasa, nefiind din oras, altii la mare sau la munte, unii lucreaza si nu au prea mult timp la dispozitie si motivele ar putea continua. Daca ar fi un DVD pentru fiecare, distribuirea cred ca s-ar face mai usor decat circuland de la o persoana la alta. Ar mai fi varianta upload-ului pe un dite de file sharing, dar 1) cine are atata rabdare?, 2) acel cineva are nevoie de un PC destul de bun (daca nu vrea sa adoarma in timpul upload-ului) si 3) la fel persoana care le descarca (acelasi motiv, doar ca in timpul download-ului).

Ma gandesc ca aceste neintelegeri se datoreaza intr-o oarecare masura si unei comunicari vicioase. Si e pacat, ca doar am absolvit o facultate de comunicare.

Later edit: am gasit pe grup urmatorul mesaj care m-a bagat putin in ceata „cei care au cerut dvd-uri pt ei sa ia legatura cu mine” – care sunt aia? Eu stiam ca toti vrem cate un DVD.

6 responses to “Despre organizare si alte nimicuri

  1. Licurici spune:

    Cu probleme de genu’ m-am confruntat şi eu acum câteva săptămâni, dar până la urmă s-a rezolvat situaţia, plătind în plus o anumită sumă de bani pentru DVD-ul cu pricina. Mare mi-a fost dezamăgirea să constat că la filmare apar 3 secunde şi la poze în vreo 2. În fine…Important e că s-a rezolvat şi acum m-am liniştit că am DVD-ul! :)

  2. Carina spune:

    Dora, la cursul festiv nu a existat organizare. Au fost cateva persoane care si-au luat sarcini punctuale, dar atet de punctuale incat nimeni nu avea o imagine de ansamblu a ceea ce urma sa se intample. Nu stiu daca e cineva cu adevarat de blamat pentru ca nu si-a luat intrega responsabilitate, dar asta a fost unul din cazurile in care o persoana potrivita care sa se ocupe de tot de la cap la coada ar fi fost mai eficienta decat 10, fiecare cu bucatica ei.

  3. Nastratin spune:

    Nu ştiam că am atâţia admiratori. :p

    Nu e greu să organizezi un eveniment, cu condiţia să te preocupe. Altfel laşi totul baltă înainte să fi început.

  4. Smeagol Jr. spune:

    @Licurici: e bine ca apari, io nu stiu daca sunt la fel de norocoasa.
    @Carina: sunt de acord cu tine, mai bine o singura persoana, dar buna, decat 5 mediocre.

  5. Smeagol Jr. spune:

    @Nastratin: da, probabil nu e asa greu daca te ocupi serios de asta.

  6. Sirg spune:

    Dupa parerea mea ar trebui ca la facultate sa fie un fel de birou sau cineva de la faculta care sa se ocupe de festivitatile astea, si nu studentii. Pentru ca sunt ani in care sunt niste promotii de toata jena la capitolul initiativa. Eu n-am avut parte de nici un party… nimica. Pt ca la noi in an nu s-a gasit nimeni sa organizeze tot ce s-a facut in cazul tau. La unii e mai bine, la altii mai rau, la altii deloc.
    Pana la urma e o festivitate care duce mai departe prestigiul facultatii, deci ar trebui ca cei din faculta sa se simta si sa o faca ei, ca la carte. Daca stundentii vor si ceva in plus, treaba lor.

    De ex, nu vad de ce facultatea nu se poate ocupa de robe si .. cum se numesc palariile alea patrate. Contra cost, normal, dar sa nu trebuiasca niste studenti sa alerge de colo colo pentru cine defapt?

Lasă un răspuns

