Random Ramblings

=Coctail de obsesii si angoase=

De Inviere

pe Aprilie 26, 2008

Hristos a Inviat!

Si cu aceasta ocazie ar trebui sa invie si speranta din noi.

Voiam sa scriu un post despre cum percep eu aceasta sarbatoare. Nu stiu daca voi reusi.

Pentru mine, Invierea Domnului ar trebui sa insemne reculegere, regasire, impacarea cu mine insami si cu cei din jur. Invierea ar trebui sa insemne un nou inceput. Din pacate, desi dorinta exista, nu prea exista credinta. Si nici vointa.

In acest an, la fel ca si in multi alti ani, nu am participat la Slujba de Inviere. Oare de ce? Tin minte cum se desfasura noaptea de Inviere cand eram mai mica: discoteca – biserica pentru luat lumina – discoteca – acasa. Nu cred ca asta e cel mai potrivit mod de a sarbatori un astfel de eveniment. Si din nefericire, nu eram singura in aceasta situatie.

Am impresia ca in ultimul timp, Sarbatoarea Pastelui este privita prea comercial si prea material. Azi, avem oferte speciale pentru destinatii unde sa petrecem de Pasti, prea multe oferte de cadouri de iepuras. Iepurasul a devenit brand. Un brand multumita caruia aceste sarbatori au devenit mai colorate, mai ritmate, mai pline de sclipici. Nu mi-o luati in nume de rau. Nu am nimic cu iepurasul, dimpotriva, il astept in fiecare sa imi aduca un car cu dulciuri. Dar ce-mi doresc eu cel mai mult sa primesc de la el e pace si liniste interioara. Le simt lipsa!

La intrebarea mea clasica „ce vrei sa primeste de Craciun, Iepuras, ziua ta?”, un prieten imi raspunde invariabil „liniste si pace”. Si eu i-o intorc brusc, spunandu-i ca asta isi doreste toata lumea. Asa sa fie? Si eu mi le doresc, dar diferenta dintre mine si el este ca… el le-a primit! Eu… sunt inca pe lista de asteptare.

Un alt aspect ce nu-mi convine, dar ma complac intr-un fel sau altul in el, este transformarea Sarbatorii in prilej de chef continuu. Ok, imi pare bine ca Invierea Lui Iisus te bucura, dar nu cred ca asta e cea mai buna metoda de a-ti arata bucuria. Cantitati uriase de mancare si bautura, de parca pana acum n-au mancat decat paine si apa. Ha! M-am trezit eu lupul moralist. Eu, care ma bucur din plin de aceste bunatati. Eu, cea care vorbeste mult si in van.

Sunt foarte curioasa cand Lumina Invierii se va pogori si asupra mea, aratandu-mi Drumul. Sau probabil Lumina e deja deasupra mea, doar eu nu am deschis inca ochii sa O vad.

Va urez tuturor Sarbatori Luminate, pline de liniste si pace!

Lasă un răspuns

