50

Published iulie 16, 2012 by Dora Cascadora

În clasa a IV-a, fiind în vacanţă la ţară, m-a luat Maia cu ea la piaţă, într-o duminică. De fapt, ca în oricare altă duminică. Însă în acea duminică, neastâmpărată fiind şi deranjându-mi constant vecinii de tarabă, m-am căţărat pe un ditamai cântarul de cântărit lăzile cu legume. Şi nenea care avea grijă de el a fost suficient de amabil încât să îl regleze, şi să-mi spună mai apoi “ia uite, cântăreşti şi tu cam cât un sac de cartofi. Ai 50 de kilograme!”.

Am un metabolism de aşa natură încât rareori am fluctuaţii în greutate, iar asta de obicei în preajma sărbătorilor (de iarnă mai ales), sau atunci când sunt extrem de leneşă (cum a fost acum vreo 2 luni). Opusul are loc în perioadele în care sunt peste măsură de stresată. Nu mă deranjează în mod deosebit, pentru că mă simt destul de bine în pielea mea (deşi recunosc, mi-ar plăcea dacă aş face ceva mai multă mişcare).

Cumva, mi s-a creat un fix cu aceste 50 de kilograme, astfel încât am ajuns să cred că asta e greutatea mea ideală (o fi şi înălţimea de vină, că în ciuda eforturilor mele, mai departe de 1.61 n-am reuşit să mă înalţ). Prin urmare, când acul cântarului sare mai mult de 51 intru în panică. Nu, nu-i panică din-aia de “uai, cât m-am îngrăşat!”, ci una mai molcuţă, care-mi atrage atenţia că am depăşit limitele normale de inactivitate.

Ce nu pot să-mi explic prea bine însă este apetitul în scădere. De unde probabil şi grija oarecum exagerată a bună-mii de a mă îndopa ori de câte ori are ocazia, plecând de la premisa că sunt prea slabă. Când eram mică, mâncam destul de mult şi cu şi mai multă poftă. De câţiva ani însă, n-am mai rămas nici măcar cu pofta. Mă satur foarte repede, iar asta mă sperie uneori.

Mi-e teamă că de vină e fixul ăla care se numeşte 50…

ps: ieri m-am suit pe cântar, şi mi-a arătat 49.7 kilograme; din motive obscure m-am bucurat peste măsură.

2 comments on “50

  • Ce ţi-e şi cu copilăria asta… :roll:

    Crezi că ai putea redeschide uşa copilăriei pentru un joc în care şi eu, cu toate bătrîneţile mele, m-am prins? LEAPŞA, deci, dacă vrei… ;)

  • Lasă un răspuns

    Follow

    Get every new post delivered to your Inbox.

    Join 154 other followers

